Zájem o programatický nákup reklamy v printu stoupá

, Tiskové zprávy

V červenci letošního roku byla poprvé programaticky prodána tištěná reklama, a to prostřednictvím platformy R2B2. Celostránkový inzerát společnosti Mercedes byl nakoupen agenturou ZenithOptimedia a otištěn v magazínu Ego!, příloze Hospodářských novin.

V současné době se do testovacího provozu zapojila již celá řada inzerentů i vydavatelů, kteří projevili zájem o nákup a prodej programatické reklamy v tištěných médiích, a mohou si tak fungování platformy nezávazně vyzkoušet.

Reklamní prostor nabízí v současné době například Economia nebo MAFRA. Mezi registrované inzerenty patří Alexandria, Blue Style, Československá obchodní banka, HBO Europe, KKCG, T.S.Bohemia a Vodafone Czech Republic.

Inzerenty doplňují také mediální agentury – mimo jiné Adexpres.com, B2B Group, Boomerang Publishing, Fragile Media, iProspect, KNOWLIMITS Group, Magnas Media, MarketUP, MÉDEA INTERACTIVE, MQI Brno, OMD, OPera Media, Pria System, RobertNemec.com, Starcom Mediavest Group, Sun Marketing nebo ZenithOptimedia Czech Republic.

Přichází nová vize standardizace reklamních podkladů v tištěných médiích

Jako další v řadě inovativních projektů společnost R2B2 nyní analyzuje možnost zjednodušení procesu tvorby kreativ do printu. Na trhu existuje velké množství tištěných médií a každé z nich požaduje od inzerentů kreativy s odlišnými parametry. Pokud by chtěl inzerent teoreticky zakoupit celostranu ve všech těchto médiích, musel by vytvořit až 50 různých kreativ. R2B2 chce tuto nepraktickou situaci změnit a usnadnit práci inzerentům i vydavatelům pomocí standardizace reklamních podkladů, které bude možné použít pro všechna média.

Se standardizací má již společnost R2B2 zkušenosti z online prostředí, ty chce nyní využít v tištěných médiích. Standardizace a automatizace je v dnešní době běžnou praxí ve všech odvětvích včetně reklamy. Zaručuje transparenci a efektivitu.

“V současné době mapujeme technické a procesní požadavky. Cílem naší práce je do platformy R2B2 zahrnout všechny parametry, které musí kreativa splňovat. Bude tak přesně odpovídat požadavkům tisku,” říká Stanislav Mottl, manažer R2B2.

Zavádění této standardizace pro vydavatele neznamená žádnou zátěž. Naopak. Odpadnou situace, kdy inzerent zašle nevyhovující kreativu a je potřeba s ním podklady zdlouhavě upřesňovat. Nová funkce v platformě R2B2 dokáže vydavateli zaručit dodání kreativ splňujících všechny parametry.

Stanislav Mottl vysvětluje: “Důležitou podmínkou tvorby takové standardizace je do hloubky porozumět požadavkům jak inzerentů, tak vydavatelů. Není možné tvořit, pokud neznáme údaje o tiskárnách, procesu výroby, vlastnostech kreativy nebo o samotném grafickém postupu. Všechna tato kritéria se musí zohlednit a musí odpovídat požadavkům všech zúčastněných stran.”

Společnost R2B2 se systematicky věnuje inovacím v oblasti programatického obchodu s reklamou napříč všemi mediatypy. Programaticky prodává nativní reklamu. V srpnu rozšířila mobilní reklamu o funkci Click 2 Call. Dále se zaměřuje na využití programatiky v televizním a OOH prostředí.