RTB Index – únor 2018

9.3.2018, RTB Index

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen se opět odrazily a rostly. Průměrné CPM v síti se zvýšilo o necelých 10 % na 55 Kč. Stejným směrem se vydala i průměrná hodnota CTR za celou síť, kdy dosáhla 0,62 % při 15% růstu oproti předchozímu měsíci.

RTB Index – únor 2018

Trend růstu cen zůstal i u vybraných formátů v RTB Indexu, naopak tomu bylo u hodnot CTR. Největší propad zaznamenaly opět Bannery, které si pohoršily o 31 % ve srovnání s předchozím měsícem. CTR Mobilního Brandingu a Nativní reklamy kleslo o 17 %, resp. 16 %. Jediným vybraným formátem, jenž zvýšil své CTR, bylo Video, které si polepšilo o 9 %.

Únor v HbbTV již více vyvážily kampaně s proklikem. Televizní banner tak dosáhl na vyšší CTR, konkrétně 1,28 %. Zvýšila se však i průměrná cena CPM o necelých 19 % na konečných 530 Kč.

Banner

300×600 px

0,08 %
CTR
39 Kč
CPM
47 Kč
CPC

Branding

1,58 %
CTR
120 Kč
CPM
8 Kč
CPC

Mobilní Branding

2,08 %
CTR
79 Kč
CPM
4 Kč
CPC

Nativní reklama

0,69 %
CTR
49 Kč
CPM
7 Kč
CPC

Video

preroll, outstream

1,66 %
CTR
133 Kč
CPM
8 Kč
CPC

Televizní banner

1,28 %
CTR
530 Kč
CPM
41 Kč
CPC