RTB Index – únor 2017

, RTB Index

Náš R2B2 Index bude každý měsíc zveřejňovat ceny programatické reklamy. Tabuka vybraných formátů, ve které je vyznačen trend – růst nebo pokles – průměrných cen, znázorňuje meziměsíční vzájemné srovnání. V komentáři pak najdete shrnutí nejdůležitějšího dění v pohybu cen programatiku.

RTB Index – únor 2017

V druhém měsíci roku 2017 bylo průměrné CPM v síti R2B2 kolem 69 Kč. Oproti lednovému průměru je to růst o 8 % (leden CPM 64 Kč). Oboje se však pohybuje mezi 20–30% pod průměrem vrcholu sezóny 2016, tedy prosince.

Z pohledu průměrné ceny za proklik si drží dobré ceny Banner 300×600 a Branding vč. Mobilního brandingu. U všech tří formátů vychází cena okolo 7–8 Kč.

Nejvyššího CTR z nich dosahuje Branding, který se řadí mezi nejlépe viditelné formáty. Vyšší CTR zaznamenalo i Video, u něhož se průměrná cena za proklik pohybuje kolem 13 Kč.

Podobnou cenu za proklik vidíme i u Nativní reklamy, která se svou CPM pohybuje na třetinových cenách oproti Brandingu či Videu.

Ceny CPM u odmaskovaných domén byly vyšší průměrně o 63 % napříč vybranýmí formáty oproti masce R2B2.