RTB Index – říjen 2018

8.11.2018, RTB Index

Průměrná cena reklamy se v síti R2B2 Multiscreen neměnila. Vybrané online formáty však zlevnily, televizní banner dokonce o více než čtvrtinu.

RTB Index – říjen 2018

Průměrná cena CPM za celou síť R2B2 Multiscreen byla v říjnu 48 Kč, čímž se od předchozího měsíce zvýšila o pouhou 1 Kč. Míra prokliku se taktéž zvýšila a to o 8 % na 0,46 %. Největšími skokany u metriky CTR byly Mobilní Branding s videem. Video si v proklikovosti oproti září polepšilo o 13 % a Mobilní Branding dokonce o 22 %. Naopak svou průměrnou hodnotu CTR měly formáty Interscroller a Banner 300×600 nižší o 8 %. Cenově se všechny online formáty v RTB Indexu kromě Banneru 300×600 vydaly v říjnu směrem dolů. Nejvyšší propad v ceně zaznamenaly obě verze Brandingů, a to o 13 %.

U televizního banneru se zastavil růst průměrné hodnoty CTR a propadl se na 1,60 %. Stejně tak tomu bylo i u ceny za tisíc zobrazení, která s 27% poklesem nakonec činila 408 Kč.

Banner

300×600 px

0,10 %
CTR
30 Kč
CPM
30 Kč
CPC

Branding

1,00 %
CTR
131 Kč
CPM
13 Kč
CPC

Mobilní Branding

1,75 %
CTR
66 Kč
CPM
4 Kč
CPC

Interscroller

0,85 %
CTR
108 Kč
CPM
13 Kč
CPC

Nativní reklama

0,80 %
CTR
42 Kč
CPM
5 Kč
CPC

Video

preroll, outstream, bumper

1,90 %
CTR
158 Kč
CPM
8 Kč
CPC

Televizní banner

1,60 %
CTR
408 Kč
CPM
25 Kč
CPC