RTB Index – prosinec 2018

10.1.2019, RTB Index

V prosinci rostla míra prokliku reklamních formátů v síti R2B2. Televizní banner opět dosáhl CTR přes 2 %. Zvýšení cen se týkalo zejména mobilních formátů.

RTB Index – prosinec 2018

Průměrná cena CPM programatické reklamy v síti R2B2 Multiscreen byla v prosinci 48 Kč, čímž došlo k poklesu ceny o 9 % oproti předchozímu měsíci. Naopak se zvýšila průměrná hodnota míry prokliku napříč celou sítí na 0,49 %. Vybrané formáty v RTB Indexu si polepšily v metrice CTR oproti listopadu jen mírně. Větší odchylku zaznamenala Nativní reklama s 10% růstem a konečnou hodnotou 0,78 %. Na druhé straně byl 6% propad Banneru 300×600, jehož CTR kleslo na 0,08 %.
Výraznější změnu ceny zaznamenaly mobilní formáty, konkrétně Interscroller a Mobilní Branding. Cena za tisíc zobrazení se u obou formátů meziměsíčně zvýšila o 9 %. Podražilo také video, konkrétně o 4 %, čímž potvrdilo svou pozici nejdražšího formátu s průměrnou cenou 161 Kč.

Televizní banner si od listopadu udržel průměrnou míru prokliku a v prosinci dosáhl opět nad dvouprocentní hranici. Průměrné CTR u programatických kampaní v HbbTV tak bylo 2,16 %. Cena za tisíc zobrazení se také příliš neměnila. Klesla o pouhé 2 koruny na 463 Kč.

Banner

300×600 px

0,08 %
CTR
31 Kč
CPM
41 Kč
CPC

Branding

1,01 %
CTR
136 Kč
CPM
14 Kč
CPC

Mobilní Branding

1,87 %
CTR
71 Kč
CPM
4 Kč
CPC

Interscroller

0,72 %
CTR
124 Kč
CPM
17 Kč
CPC

Nativní reklama

0,78 %
CTR
42 Kč
CPM
5 Kč
CPC

Video

preroll, outstream, bumper

1,80 %
CTR
161 Kč
CPM
9 Kč
CPC

Televizní banner

2,16 %
CTR
463 Kč
CPM
21 Kč
CPC