RTB Index – listopad 2018

10.12.2018, RTB Index

Ceny RTB reklamy se v síti R2B2 Multiscreen v listopadu zvyšovaly, proklikovost vybraných formátů nikoliv. V té se dařilo televizním bannerům.

RTB Index – listopad 2018

Průměrná cena CPM za celou síť R2B2 Multiscreen byla v listopadu 53 Kč. Po říjnové stagnaci se v listopadu tato hodnota zvýšila o 11 %. Zvýšila se i průměrná míra prokliku, pouze však o 2 % na konečených 0,47 %. To neplatilo u vybraných online formátů v RTB Indexu, kterým hodnoty ve srovnání s říjnem poklesly výrazněji. U Banneru 300×600 to bylo o 18 %, Interscrolleru pak o 17 % a třetím formátem s největším propadem byla Nativní reklama, s hodnotou nižší o 12 % oproti předchozímu měsíci. Jediným formátem, který dosáhl oproti říjnu vyšší hodnoty CTR, byl Mobilní Branding a to konkrétně o 5 %.

Průměrná hodnota míry prokliku u kampaní v HbbTV byla v listopadu 2,17 %, čímž stoupla o 35 %. Růst následovala i průměrná cena za tisíc zobrazení, která se se svým 14% skokem dostala na 465 Kč.

Banner

300×600 px

0,08 %
CTR
31 Kč
CPM
39 Kč
CPC

Branding

1,00 %
CTR
134 Kč
CPM
13 Kč
CPC

Mobilní Branding

1,84 %
CTR
65 Kč
CPM
4 Kč
CPC

Interscroller

0,71 %
CTR
114 Kč
CPM
16 Kč
CPC

Nativní reklama

0,70 %
CTR
44 Kč
CPM
6 Kč
CPC

Video

preroll, outstream, bumper

1,76 %
CTR
155 Kč
CPM
9 Kč
CPC

Televizní banner

2,17 %
CTR
465 Kč
CPM
21 Kč
CPC