RTB Index – květen 2018

8.6.2018, RTB Index

Květen v RTB reklamě patřil poklesu CTR. Ceny za tisíc impresí se příliš neměnily. Průměrná hodnota CPM za celou síť R2B2 Multiscreen byla v květnu 51 Kč. Míra prokliku se propadla o 18 procent na konečnou hodnotu 0,46 %.

RTB Index – květen 2018

Jediný formát v RTB Indexu, který si od dubna polepšil byl Banner 300×600 px. Jeho CTR se zvýšilo o 6 %. Ostatní formáty u stejné metriky zaznamenaly dvouciferný procentuální propad. Nejvíce se to týkalo videa a Nativní reklamy, u nichž byly propady o více než 20 %. CTR Brandingu se od dubna snížilo o 10 % a jeho mobilní alternativa, tedy Mobilní Branding o 19 %.

Televizní banner si v míře prokliku polepšil o necelých 5 %. Stejným směrem se vydala i cena CPM a to o 13 % na konečných 623 Kč.

Banner

300×600 px

0,14 %
CTR
41 Kč
CPM
29 Kč
CPC

Branding

1,13 %
CTR
124 Kč
CPM
11 Kč
CPC

Mobilní Branding

2,21 %
CTR
71 Kč
CPM
3 Kč
CPC

Nativní reklama

0,77 %
CTR
43 Kč
CPM
6 Kč
CPC

Video

preroll, outstream

0,82 %
CTR
144 Kč
CPM
18 Kč
CPC

Televizní banner

1,55 %
CTR
623 Kč
CPM
40 Kč
CPC