RTB Index – červenec 2018

9.8.2018, RTB Index

Červencový RTB Index opět ukazuje různý vývoj hodnot napříč formáty. Do monitoringu jsou nově zařazeny také Bumper a Interscroller.

RTB Index – červenec 2018

Průměrná hodnota CPM za celou síť R2B2 Multiscreen byla v červenci 47 Kč. Míra prokliku se oproti předchozímu měsíci propadla o 15 % na výsledných 0,46 %.

Růst hodnoty CTR si drží video reklama, do níž nově spadá i formát Bumper. S patnáctiprocentním růstem se konečná průměrná hodnota dostala na 1,53 %. Naopak se nedařilo kampaním s Brandingy. Desktopová verze si v proklikovosti pohoršila o 10 % ve srovnání s červnem a Mobilní Branding po více než 15% skoku dolů si v kampaních udržel průměrnou hodnotu 2,05 % CTR. Nově zařazený formát Interscroller dosáhl CTR 1,02 %. V síti R2B2 Multiscreen se průměrně nakupoval za 122 Kč CPM a tak výše částky za proklik byla 12 Kč.

Programatické kampaně v HbbTV si od června polepšily a dostaly se na hodnotu míry prokliku 0,65 %. Průměrně pak televizní banner zadavatele vyšel na 430 Kč za tisíc zobrazení a cena za proklik byla 66 Kč.

Banner

300×600 px

0,14 %
CTR
34 Kč
CPM
24 Kč
CPC

Branding

1,13 %
CTR
141 Kč
CPM
13 Kč
CPC

Mobilní Branding

2,05 %
CTR
66 Kč
CPM
3 Kč
CPC

Interscroller

1,02 %
CTR
122 Kč
CPM
12 Kč
CPC

Nativní reklama

0,89 %
CTR
43 Kč
CPM
5 Kč
CPC

Video

preroll, outstream, bumper

1,53 %
CTR
140 Kč
CPM
9 Kč
CPC

Televizní banner

0,65 %
CTR
430 Kč
CPM
66 Kč
CPC