R2B2 v médiích: Vývoj cen programatické reklamy za rok 2018

, R2B2 v médiích

Programatická reklama roste meziročně o desítky procent, což dokazuje i tento celoroční RTB Index, který přináší shrnutí vývoje cen a výkonů reklamních formátů. Podívejte se, která česká i zahraniční média publikovala RTB Index 2018.

R2B2 v médiích: Vývoj cen programatické reklamy za rok 2018

Jak rostly ceny programatické reklamy v roce 2018

Síť R2B2 má dosah na 10 milionů obrazovek, počítáme-li desktop, mobily a televizory. Prohlašuje se po Seznamu druhou největší nabídkou reklamního prostoru real-time biddingu (dražby v reálném čase) na českém internetu, respektive první v programatice v HbbTV.

Celý článek si můžete přečíst na Mediar.cz

R2B2: V programatiku bylo loni nejdražší zobrazení u videa

První polovina roku 2018 patřila, co se nejvyšší proklikovosti týče, mobilnímu brandingu. Ten si po tuto dobu držel stabilně hodnotu CTR nad 2 %. V červenci jej vystřídal, do RTB Indexu nově přidaný, formát interscroller. Tento největší mobilní formát si však svou vedoucí pozici udržel jen měsíc, než ho nahradila video reklama. Ta zahrnuje formáty preroll, outstream a nově přidaný bumper.

Celý článek naleznete na Mediaguru.cz

Vývoj cen programatické reklamy za rok 2018

Ve srovnání s rokem 2017 zaznamenala největší skok v míře prokliku Nativní reklama, která si v prvních osmi měsících průměrně polepšila o 110 % a v květnu dokonce trojnásobně. Naopak největší propad zaznamenal Banner 300×600. Jeho hodnoty CTR se průměrně propadly o dvě třetiny průměrných hodnot z roku 2017 a s celoročním průměrem 0,11 % CTR tak byl nejméně proklikovým formátem v síti R2B2 Multiscreen.

Celý článek si můžete přečíst na Tyinternety.cz

Nabidka a Poptavka (That's Czech For Supply & Demand)

It’s been more than four years since MediaPost, in partnership with OwnerIQ, launched an index to track the real-time supply-and-demand of the programmatic advertising marketplace. In retrospect, that index — the RTB500 — didn’t accomplish what we set out to do and it has since gone dormant, because it got little traction in the industry. I have many thoughts about why it failed, including my own inability to convey why the industry needed a real-time market ticker akin to Wall Street’s.

Celý článek si můžete přečíst na Mediapost.com

Czech research: Programmatic advertising grows

Banners 300×600 had the highest cost per click throughout the entire year. During the final three months, their CPC crossed the threshold of €1.50. In second place, according to highest cost, Takeover Skins, video ads, and Interscroller took turns throughout the year. Their CPCs fluctuated at around €0.60. Mobile Skins and Native Ads had the lowest CPCs at approximately €0.15 and €0.20.

Celý článek si můžete přečíst na Advanced-television.com