R2B2 rozšiřuje nabídku nativní reklamy pro rok 2020

, Tiskové zprávy

Společnost R2B2 rozšiřuje digitální reklamní síť o kompatibilitu s novými typy nativní reklamy. Prioritou pro rok 2020 bude nadále supernativní reklama, ceny zůstávají beze změn.

R2B2 rozšiřuje nabídku nativní reklamy pro rok 2020

Nativní reklama, dnes takřka povinná složka mediálního mixu každé rozsáhlejší kampaně, se v reklamním ekosystému obchoduje v různých formách. Na rozdíl od obyčejné obrázkové reklamy, u které je formát obvykle určen svými rozměry, je u nativní reklamy využívána rozmanitější škála parametrů a variant.

Nově ve své síti R2B2 podporuje mezinárodně používané typy nativní reklamy, založené na doporučení organizace IAB (Interactive Advertising Bureau). Výsledkem je možnost nákupu nativního mediálního prostoru z širokého spektra technologií, bez toho, aby byl zadavatel nucen jednotlivé kreativy upravovat.

Inzerenti tedy mohou zasáhnout své zákazníky napříč různými reklamními sítěmi jedinou kreativou. Dosáhnou tím úspor při obsluze nativních kampaní a zjednoduší se jim také vyhodnocování výsledků. Určitou nevýhodou tohoto postupu může být kompromis v kvalitě konečného vzhledu reklam. V praxi se totiž ukazuje, že pozice pro nativní reklamu se v jednotlivých médií odlišují — sice nenápadně, přesto významně. „Prakticky nenajdeme dvě identické nativní plochy, vždy mají jinou délku popisků a titulků, či jiný tvar doprovodných obrázků,” vysvětluje odborník na reklamní pozice Jan Schötterl, ze společnosti R2B2.

R2B2 proto využívá tzv. supernativní reklamu, která předem počítá s různorodostí nativních pozic. „Pokud inzerent vyžaduje nekompromisní kvalitu zobrazení, využije supernativní reklamu,” uvádí Jan Schötterl. Ta umí vybrat a použít optimální texty a obrázky přímo pro danou reklamní pozici a dělá to automaticky. „Supernativních pozic je v naší síti přes 500, a inzerent dosáhne skutečného nativního efektu na každé z nich,” doplňuje Jan Schötterl.

Nativní plochy jsou v síti dostupné jak formou otevřené aukce, tak i kombinovanou formou s individuálními podmínkami smluvenými mezi konkrétními inzerenty a vydavateli. Průměrné pořizovací náklady se u nativní reklamy meziročně nezměnily, zatímco například efektivita z hlediska CTR (míry proklikovosti) se meziročně zvýšila průměrně o 7,5 %.

Co je to supernativní šablona a jak ji vytvořit

Supernativní kreativy není nutné vytvářet pro každou pozici zvlášť — postačí jedna, protože veškerá variabilita je již obsažena uvnitř. Tvorbu kreativy vám usnadní R2B2 Native Generator. Jako první krok si připravte příslušný text a obrázek o třech velikostech. Následně připravené podklady nahrajte do R2B2 Native Generatoru a postupujte podle instrukcí.