První krok k multiscreen reklamě – R2B2 v ČR zasáhne 10 milionů obrazovek

, Ke čtení

Společnost R2B2 představila nový přístup k programatickému nákupu reklamního prostoru pod názvem R2B2 Multiscreen. Pomocí moderní technologie propojuje více než 10 milionů obrazovek z České republiky a nabízí tak možnost oslovení 90 % online populace a téměř 2 milionů televizních diváků.

R2B2 je reklamní technologie, pomocí které lze z jediného místa oslovit podstatnou část obyvatel České republiky a to navíc v kombinaci se všemi vymoženostmi, které poskytuje moderní programatická reklama. Představuje základní kámen pro kampaně s multiscreenovým přístupem. „Zadavatelům se tím otevřely nové možnosti. Nyní mohou pomocí jediné platformy inzerovat na všech velikostech obrazovek. Je to neokoukané a interaktivní“, řekl Martin Čelikovský, jednatel R2B2.

R2B2 Multiscreen je odpovědí na všeobecnou poptávku po univerzálním způsobu inzerce v digitální éře, ve které podle studie společnosti Google probíhá již 90 % mediální konzumace právě přes obrazovky. „Významní vydavatelé a televizní stanice s námi spoluvytvářejí jednotný reklamní ekosystém. Také se ve velké míře věnujeme standardizacím, což sice znamená delší počáteční fázi, ale v budoucnu se tato investice vrátí v podobě vysokého komfortu pro zadavatele“, uvedl František Bauma, vedoucí vývoje produktu R2B2.

Systém využívá aukčního modelu, čímž zajišťuje optimální a rovnocenné podmínky pro nákup reklamního prostoru. Průběh kampaní je možné sledovat již od samého začátku a díky pokročilým metodám měření je možné reklamu průběžně optimalizovat a to jak manuálně, tak automaticky.

Technologie, která vznikla ve spolupráci předních inovátorů, je navržena tak, aby přinášela úspory na procesní a obchodní rovině a k tomu dávala prostor pro nové kreativní koncepty reklamních kampaní. „Tyto reklamy jsou na televizní obrazovce něco zcela nového a výsledky ukazují, že skvěle získávají diváckou pozornost. Díky standardu HbbTV, na kterém jsou založeny, dokážeme do televize dostat interaktivitu, měření a další výhody“, uvedl Lukáš Hnilička, CEO společnosti Hybrid, která zajišťuje televizní součást systému.

R2B2 Multiscreen je dostupné skrze nákupní platformu Adform, kterou už pro nákup reklamy na všech typech obrazovek využívají významní zadavatelé, mezi nimi např. KKCG, Vodafone, Hornbach, Česká spořitelna, KFC, Jobs.cz a další. „Pomocí jedné nákupní platformy si klienti nastaví kampaň a nakoupí reklamní prostor hned na několika zařízeních současně (tu banner nebo nativní reklamu, jinde video, branding či interaktivní formát v TV). A to není vše! Díky cross-device řešení má klient pořád přehled o unikátním zásahu, může kontrolovat celkový capping (frekvence / počet zobrazení na uživatele) a výdej přizpůsobovat konkrétnímu uživateli. Technologie je tedy na další rozvoj automatizace plánování a obchodování připravena, ale pro úspěch multiscreenový kampaní je důležité, aby zadavatelé a kreativní agentury reflektovali nové možnosti již v začátcích, při plánování konceptu a strategie kampaní“, uvedla Zuzana Neupauerová, Platform Solutions Manager společnosti Adform.

Největším úspěchem spolupráce je unikátní souhra médií a technologických partnerů. „Je to poprvé, kdy v České republice vznikla inzertní síť s tak velkým zásahem a takovým spektrem možností. Všichni předpokládáme, že penetrace připojených obrazovek nadále poroste. Naprostá většina nových modelů televizí již má funkci HbbTV. Připojený telefon, tablet a počítač je prakticky samozřejmostí. Kromě toho nás brzy neminou ani další připojené obrazovky v dopravních prostředcích, v nákupních centrech a nebo třeba v hodinkách. Obchodní hodnota, kterou reklamní automatizace přinášejí, také díky tomu roste každým dnem“, odhaduje budoucnost Martin Čelikovský.

R2B2 je nezávislá česká společnost věnující se automatizacím reklamního prostoru a to s využitím vlastních technologií. V posledních letech se etablovala na českém trhu s programatickou reklamou zavedením nových řešení a formátů. R2B2 pořádá oborovou konferenci Den programatiky.