Po 2 letech od prvního ostrého použití nabízí programatický branding webových stránek už většina českých vydavatelů. Skutečnost, že se podařilo tento největší webový bannerový formát do takové míry sjednotit je výjimečná i ze světové perspektivy. Reklamní zadavatelé díky tomu mohou branding využívat podle svých potřeb, ve velkém či malém rozsahu, bez závazků a operativně.
Programatický branding se stal standardem, který umí vytvořit naprostá většina agentur s nízkými produkčními náklady. „Jde vlastně o jediný banner o rozměru 2000 x 1400 bodů, který se vkládá do pozadí stránky. Je to jednoduché a jedna kreativa stačí k oslovení většiny online populace,” říká o úspěšném formátu Martin Čelikovský, CEO R2B2.
Výkony programatického brandingu se měří stejným způsobem, jako u malých bannerových formátů. Aukce v reálném čase, pokročilé cílení, práce s daty a retargetingem zase umožňuje branding webových stránek zapojit do sofistikovaných reklamních scénářů. Využití dynamických prvků, rich médií nebo třeba videa pak prostor pro kreativitu a optimalizace nadále rozšiřuje.
Společnost R2B2 uvedla programatický branding v listopadu 2015. „Tehdy se říkalo, že branding programaticky prodávat nejde. S kolegou Kamilem Foltinem jsme si ale říkali, že to jít musí a za týden jsme měli hotový prototyp,” popisuje první impuls pro standardizaci formátu Čelikovský. Nyní tento formát s drobnými úpravami poskytují také konkurenční sítě. „Je dobré, že se shodují alespoň základní parametry,” doplňuje Čelikovský.
R2B2 plánuje v roce 2018 standard nadále vylepšovat, jak po stránce dostupnosti u různých nákupních platforem, tak po stránce kvalitativní. Společnost bude při dalším vývoji dbát na potřeby zadavatelů i vydavatelů.