Rich Media jsou efektní. Pozornost diváka získávají proto, že skutečně „obohacují” standardní reklamní formáty. Přidáním funkcí jako je video nebo animace, může inzerent vytvářet velkorysou reklamní kreativu. Tato atraktivita s sebou nese i zvýšenou míru konverze. Jde o nový koncept, kdy reklamy rovnou zprostředkují další interakci. Mohou z části nebo zcela nahradit proklikovou stránku, tím přinášejí i velkou úsporu.
Expandující Rich Media reklamy se po interakci návštěvníka na obrazovce automaticky zvětší (i několikanásobně). Inzerent tak získává větší prostor a více možností, jak předat své sdělení návštěvníkovi webu.
I standardní reklamní pozice mohou být atraktivní. Přidané animace, videa či jiné prvky jsou tím, co vzbuzuje zájem návštěvníka webu.
Nejlepší zařízení pro kontakt s obrazovkou jsou ta mobilní. A Rich Media jsou v reklamě prvkem, který tento kontakt dokáže navázat.