Reklama v HbbTV prostřednictvím červeného tlačítka

Stále větší penetrace internetu v televizi mění způsob chování diváků. Od pasivního sledování se postupně přechází k interaktivitě. Červené tlačítko zastupující technologii HbbTV umožňuje inzerentům oslovit diváky reklamou, kterou znají z počítačů a mobilních zařízení.

intro image

Co je HbbTV

Jedná se o Hybrid Broadcast Broadband TV, neboli televizní vysílání s širokopásmovým internetem. Přináší inzerentům i divákům vymoženosti Internetu na televizní obrazovce. V HbbTV se můžete setkat např. s videotékami, televizními programy či předpověďmi počasí.

Jaký je zásah reklamy v HbbTV

Hybridní televizi v České republice sleduje 2 183 600 diváků. (zdroj: FTV Prima, srpen 2018)

Na základě výzkumu vyplynulo, že při sledování hybridního vysílání HbbTV jsou u televizoru průměrně dva diváci (resp. 2,06 diváka na jednu obrazovku). Z aktivní cílové skupiny spadá 58 % diváků do věkové hranice 25–54 let. Dále se 38 % diváků řadí do A+B socioekonomické třídy.

section image

Jak vypadá reklama v HbbTV

Reklama se na televizní obrazovce objevuje po interaktivitě diváka, ať už při přepínání pořadů či využívání funkcí červeného tlačítka. To znamená, že se reklama objeví výhradně v přítomnosti diváka. Červené tlačítko může divák dále využít k prokliku z reklamního sdělení do interaktivní reklamní aplikace nebo na videospot.

section image

Proč je výhodné programaticky inzerovat v HbbTV

Stejně jako v online reklamě, je nyní možné řídit a optimalizovat v reálném čase i televizní kampaň. Programatika umožňuje také pokročilé cílení pro oslovení relevantní skupiny diváků.

Další výhody HbbTV reklamy

  • Možnost inzerce na 13 televizních stanicích zároveň v ČR a SK
  • Okamžité spuštění reklamní kampaně
  • Reklama na největší obrazovce v domácnosti
  • Minimální vstupní náklady
  • Vlastní pravidla pro rozpočet a časové rozložení kampaně
  • Přítomnost diváků u reklamního sdělení
  • Transparentní nákup díky aukci v reálném čase (RTB)
  • Neotřelé a zároveň standardizované reklamní formáty
Jaké jsou rozdíly mezi TV a HbbTV reklamou?
section image

Jaké statistiky získáte z programatické kampaně v HbbTV

R2B2 Multiscreen standardizuje formáty a metriky pro všechny typy obrazovek a proto i u HbbTV získáte stejné metriky, jaké znáte z online kampaní. S programatickým nákupem je můžete sledovat v reálném čase a napříč dimenzemi.

  • Počet impresí (včetně unikátních)
  • Míra interakce (CTR)
  • Cena za interakci (CPC)
  • Dokoukanost (25%, 50%, 75%, 100%)
section image

Dostupné možnosti cílení v HbbTV

Programatický způsob cílení posunul televizní reklamu v HbbTV na další úroveň. Tímto krokem využila HbbTV reklama ještě více ze svého potenciálu a získala náskok nad tradiční televizní reklamou. V síti R2B2 můžete vybírat z několika druhů cílení.

Zapojené televizní stanice v síti R2B2

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • Jak nakoupit programatickou reklamu v HbbTV

    Online reklama v televizi se nakupuje v nákupním softwaru Adform DSP (přes inventory/exchange R2B2 HbbTV). Nákup probíhá obchodním modelem CPM (cena za tisíc impresí) s využitím aukce v reálném čase (RTB).

    V nákupním softwaru si nastavujete také pravidla pro rozpočet, rozložení kampaně během dne a týdne, frekvenci zobrazení, retargeting a cílení.

    V případě, že chcete svou kampaň doplnit o reklamní aplikaci, můžete si ji vytvořit například pomocí HbbTV Creatoru.

    Pokud chcete poradit s online reklamou v televizi, kontaktujte nás na e-mail partner@r2b2.cz.

    section image

    HbbTV průvodce

    R2B2 připravila průvodce, který vás provede všemi možnostmi červeného tlačítka. Je v něm vše od základních informací, přes formáty, cílení až po strategie marketingové komunikace.

    section image