Nativní reklama

Nejpřirozenější online reklama se všemi výhodami programatického nákupu

  • Kontrola nad kampaní v reálném čase
  • ​Individuální kreativy pro různá publika
  • Pokročilé možnosti cílení, nákupu dat a optimalizace
  • Storytelling a další formy retargetingu
  • Programatické propojení s celou kampaní
  • Cílení
  • Nativní reklama

Popis

Nativní reklama kombinuje výhody programatické reklamy a PR článků. Vypadá jako anotace článku a je od ní rozeznatelná pouze tím, že je označená. Čím více se podobá běžnému úvodnímu textu k článku a obrázek zapadá mezi ostatní fotografie, tím lepší výsledek lze očekávat. Spojení s redakčním obsahem jí dodává na věrohodnosti. Narozdíl od anotace k článku, proklikává nativní reklama přímo na web inzerenta, kde další obsah vhodně navazuje, dokončuje nebo rozšiřuje téma nativní reklamy.

Nativní reklama obsahuje vždy titulek, obrázek a krátký text. Počet znaků a velikost obrázku jsou vzhledem k umístění mezi anotace článků omezeny, to zaručuje, že reklama „splyne“ s okolím, což je podstata jejího správného působení.

Supernativita

R2B2 má unikátní výhodu supernativity (tzv. pixel-perfect). Reklamu je možné přesně přizpůsobit pro každý web jednotlivě. Toho lze dosáhnout vložením více textů a obrázků o různých rozměrech do jedné reklamy (šablony). Technologie R2B2 při každém jednotlivém zobrazení (na každé webové stránce, kde je reklama zobrazena) automaticky zvolí rozměrově nejvhodnější text a obrázek.

Tvorba kreativy

Na vlastní straně si připravíte obrázek o třech velikostech a texty dle požadavků technické specifikace. Pro správné nahrání kreativy do Adform DSP, prosím, postupujte dle návodu. Odkaz na návod naleznete níže.

Nabízíme několik variant šablon podle počtu kombinací titulků a popisků. Jak lze tyto texty spolu kombinovat si můžete přečíst v návodu pro vytvoření kreativy.

Pro jednoduchou tvorbu kreativy použijte R2B2 Native Generator.

Stáhněte si návod pro tvorbu kreativy

Ke stažení

Technická specifikace

Optimální nativní reklama má několik variant délek textů (dále jen “popisků”) a rozměrů obrázků. Šablona obsahuje minimálně jeden titulek, jeden popisek a jeden obrázek. Součástí šablony může být i CTA popisek (např. “Číst více”).

Titulek a popisek

Doporučené kombinace:

  • nadpis: 80 znaků, popisek: 110 znaků
  • nadpis: 75 znaků, popisek: 160 znaků
  • nadpis: 40 znaků, popisek: 100 znaků
  • nadpis: 50 znaků, popisek: 55 znaků
  • nadpis: 60 znaků, popisek: 130 znaků

Nativní reklama skrze R2B2 umožňuje vytvořit kombinace textových prvků mezi sebou vč. CTA popisku. Počet povolených parametrů je maximálně 10.

Obrázek

  • Doporučená sada obrázků o rozměrech 252×189, 300×200 a 320×180 px
  • Datová velikost obrázku max. 50kB
  • Povolené formáty obrázků JPG a PNG

Tři rozměry obrázků slouží pro lepší přizpůsobení reklamy napříč obsahem jednotlivých médií v sítí R2B2. V případě nahrání obrázků s jinými rozměry může dojít k tzv. resizingu - úpravě velikosti obrázku u toho, jenž systém vyhodnotí jako nejvhodnější.

Jak pro obrázky, tak i pro texty platí, že lze při cílení na konkrétní web či pozici volit zcela přesný rozměr/délku a tím dosáhnout ještě nativnějšího zobrazení.

  • Lze nakupovat přes DSP Adform (R2B2 Premium Online inventory)

Případové studie

Společnost Bolton Czechia společně s agenturou Sun Marketing spustila programatickou reklamu napříč portfoliem formátů R2B2 sítě, mimo jiné i nativní reklamu.