V rozhovoru jsme se zajímali o porovnání způsobů nákupu online reklamy v RTB a v PPC. Výhody nebo naopak mínusy jednotlivých systémů a také to, jak si který systém vede z hlediska formátů.
Marie Kaisrová u každého systému vyzdvihuje klíčový atribut. Pro PPC je to automatizace a pro RTB reklamu transparentnost. „Automatizace v RTB není zatím tak daleko, PPC systémy umějí, oproti RTB, dosáhnout daných cílů – třeba ceny za konverzi – mnohem efektivněji,” doplňuje její slova Lucie Suchopárová. Dále dodává, že jako nevýhodu shledává v Skliku, konkrétně u brand awareness formátů, to, že zde není možné sledovat dosah reklamy. Obě se shodují na nutnosti tyto dva kanály propojovat.
Další část rozhovoru se týkala výsledků testování brandingu v Skliku a v RTB, které Lucie s Marií prezentovaly na Sklik fóru 2019.
V závěru rozhovoru není opomenut ani poměrně nový formát, a to Mobilní viněta, kterou agentura Taste jako první nakoupila. Jak tento formát po čtvrt roce provozu hodnotí? Doporučily by jej zadavatelům reklamy?