Jaká úskalí má technické řešení GDPR pro majitele webů, shrnuje Lukáš Alexandr z R2B2.
12.4.2019, R2B2 v médiích
Jaká úskalí má technické řešení GDPR pro majitele webů, shrnuje Lukáš Alexandr z R2B2.
Zanedlouho tomu bude rok, co vešlo v platnost Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR. Nařízení se vztahuje na všechny, kteří shromažďují nebo zpracovávají osobní údaje občanů EU. V případě webových stránek tyto údaje a data od návštěvníků slouží dále například k analýze jejich chování nebo personalizaci reklamy prostřednictvím třetích stran. Podle české legislativy je dostačující souhlas se zpracováním údajů skrze povolené ukládání cookies webovou stránkou v prohlížeči. Prohlížeč je tedy zprostředkovatelem souhlasu. Z toho vyplývá, že návštěvník webu nemá možnost spravovat reklamní zdroje a subjekty, kterým chce své údaje poskytnout. Takových zdrojů a subjektů mohou být v rámci reklamního řetězce až stovky.
Organizace IAB Europe proto přišla s tzv. řešením CMP (Consent Management Providers), jež je stále více prosazováno a požadováno globálními hráči na reklamním trhu. CMP je rámec, který standardizuje žádost vydavatelů a dalších poskytovatelů on-line služeb o získání „informovaného“ souhlasu návštěvníka webu. V praxi to znamená, že se po příchodu na webové stránky kromě informace o zpracování dat dostane návštěvník také k seznamu zpracovatelů dat, jejichž počet může být až několik set.
Celý článek si můžete přečíst na Mediaguru.cz