Lupa.cz: Zadavatelům HbbTV reklamy se může vyplatit využívání retargetingu

, R2B2 v médiích

Společnost R2B2 provedla srovnání dvou reklamních metod, IP cílení a retargetingu v rámci HbbTV prostředí. Testování proběhlo na šesti kampaních, které fungovaly jako upoutávky na šest dílů podcastového pořadu Programatická minutka z dílny R2B2. Pro sledované kampaně byl pochopitelně použit programatický nákup, který s uvedenými metodami cílení pracuje.

Lupa.cz: Zadavatelům HbbTV reklamy se může vyplatit využívání retargetingu

HbbTV přináší šestkrát více reklamního prostoru a dvojnásobek diváků

Testy proběhly na menším vzorku uživatelů se zájmem o programatiku, kteří navštívili web R2B2 nebo sledovali videopodcast Programatická minutka. V rámci provedeného testu byl programatický formát Push 2 Play, který funguje jako kombinace banneru a videospotu, zobrazován pomocí IP cílení návštěvníkům webu r2b2.cz. Zasažení diváci se napříč metodami nekřížili, a proto byli osloveni vždy pouze jedním typem cílení.

Diváci oslovení retargetingem v HbbTV prostředí projevili zájem o zhlédnutí videospotu, tedy proklikli červeným tlačítkem banner v dřívější upoutávce. Pomocí retargetingu byly v každé kampani zobrazeny stovky impresí. Protože prokliků byly desítky v každé kampani, znamenalo to pro CTR poměrně vysoké hodnoty, které se pohybovaly od minimálně 6,78 až po 12,93 procenta….

Celý článek si můžete přečíst na Lupa.cz