Byť se už nevěnuje problematice dat tak naplno, nenechává jej tento obor chladným. Josef Šlerka zastává názor, že se data a datová analytika staly dnes standardem. Co však tímto oborem podle něj rezonuje v současnosti nejvíce, je použití samotných dat. To má velký vliv na všechny uživatele. Z dat lze získat mnoho poznatků a o některé z nich se Josef Šlerka podělil v rozhovoru, zejména pak o ty, které ukazují chování uživatelů a čtenářů médií. Ti už neberou médium jako celek, ale čtou jednotlivé zprávy, čímž se ztratilo spojení mezi zprávou a jejím zdrojem. Co to pro média znamená a jak by měli k této situaci přistupovat, vysvětlil Josef Šlerka dále v rozhovoru.
Jako výkonný ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky se Josef Šlerka od sociálních médií posunul k těm tradičním, nicméně vztah mezi oběma sleduje i nadále. Jak tento vztah vidí dnes a co očekává do budoucna? Na to najdete odpověď ve videu.
Rozhovor můžete sledovat nejen na YouTube kanálu Programatická minutka, ale také v podcastových službách iTunes a Spotify.
Odkazy na jednotlivé podcasty:
iTunes – video verze
iTunes – audio verze
Spotify – audio verze