Lidé nekonzumují médium, ale jednotlivé zprávy, říká Josef Šlerka z Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky

, Videopodcasty

Sémiotik a dlouholetý odborník na analýzu dat, dnes už však výkonný ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky - Josef Šlerka, byl hostem Programatické minutky. Co by poradil dnešním českým a slovenským médiím, aby byly více prodávány a čteny, a co dnes rezonuje problematikou dat, se dozvíte v tomto dílu.

Lidé nekonzumují médium, ale jednotlivé zprávy, říká Josef Šlerka z Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky

Přehrajte si video

Byť se už nevěnuje problematice dat tak naplno, nenechává jej tento obor chladným. Josef Šlerka zastává názor, že se data a datová analytika staly dnes standardem. Co však tímto oborem podle něj rezonuje v současnosti nejvíce, je použití samotných dat. To má velký vliv na všechny uživatele. Z dat lze získat mnoho poznatků a o některé z nich se Josef Šlerka podělil v rozhovoru, zejména pak o ty, které ukazují chování uživatelů a čtenářů médií. Ti už neberou médium jako celek, ale čtou jednotlivé zprávy, čímž se ztratilo spojení mezi zprávou a jejím zdrojem. Co to pro média znamená a jak by měli k této situaci přistupovat, vysvětlil Josef Šlerka dále v rozhovoru.

Jako výkonný ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky se Josef Šlerka od sociálních médií posunul k těm tradičním, nicméně vztah mezi oběma sleduje i nadále. Jak tento vztah vidí dnes a co očekává do budoucna? Na to najdete odpověď ve videu.

Rozhovor můžete sledovat nejen na YouTube kanálu Programatická minutka, ale také v podcastových službách iTunes a Spotify.

Odkazy na jednotlivé podcasty:
iTunes – video verze
iTunes – audio verze
Spotify – audio verze