Je nativní reklama budoucností online reklamy?

, Články

Na konferenci Czech Internet Forum 2018 mluvil o nativní reklamě František Bauma ze společnosti R2B2. Pokud jste o tuto prezentaci přišli, můžete si přečíst souhrn toho nejdůležitějšího, co v ní zaznělo.

Je nativní reklama budoucností online reklamy?

Jako reklamní formát, který nelze na první pohled rozeznat od redakčního obsahu na webové stránce, tak by se dala definovat nativní reklama. Zacházet správně s tímto formátem, který roste v tržbách v síti R2B2 Multiscreen meziročně čtyřnásobně, se však stále inzerenti učí. Podle Františka Baumy, šéfa produktu R2B2, je potřeba pochopit, jak s ním pracovat, už jen kvůli jeho umístění. „Nativní reklama se zobrazuje mezi ostatními články a tak je potřeba ji v inzerentově kreativě přizpůsobit danému obsahu, aby prakticky nebylo poznat, že se jedná o reklamní sdělení. Pak má reklamní sdělení větší šanci, že jej uživatelé prokliknou a nebudou jej ignorovat jako další z reklam, které se svým obsahem podobají těm bannerovým.“

I když podle prezentovaných statistik z RTB Indexu byla hodnota CTR u nativní reklamy 6x vyšší než v případě bannerové, neměl by se podle Baumy inzerent hnát jen za prokliky, tedy za vyšší hodnotou CTR, ale měl by být schopen předat myšlenku. „Nativní reklama může sdělit dostatek informací již v samotné kreativě a proto má svůj velký význam i bez jejího prokliknutí,“ vysvětlil Bauma.

Nativní reklama jako taková má ve srovnání s bannerovou navrch i v jiných pohledech. Podle výzkumu společnosti Sharethrough například zvyšuje zájem o koupi o 18 %, brandovou afinitu o 9 % a uživatelé se na ni podívají o 53 % častěji než na reklamu bannerovou.

Předchozí statistiky však nemusí dokazovat, že by právě tento formát měl být budoucností online reklamy. Jeho úspěch však předznamenává jiná skutečnost. Nativní reklama totiž může být přizpůsobena najednou všem obrazovkám včetně televizní. S rostoucí penetrací internetu na televizní obrazovky může nakonec být nativní reklama tou, která bude hrát prim v případě online inzerce napříč všemi obrazovkami najednou. František Bauma jednu takovou reklamu na televizní obrazovce ukázal. Jestli bude reklama v budoucnu směřovat ještě více k nativním formátům, ukáže čas. Předpoklady tady jsou.

Obrázek: František Bauma, zdroj: Internet Info