Nákup programatické reklamy v HbbTV probíhá oproti standardní reklamě v TV výrazně rychleji a tak není potřeba dlouho dopředu plánovat celou kampaň. Vzhledem k tomu, že se tento typ reklamy nemusí zobrazovat celoplošně, doporučujeme zvážit možnosti cílení. Ty vedou nejen k přesnějšímu zásahu diváků, ale také k úspoře nákladů na kampaň samotnou.
Nalezení správného publika
Promovaný produkt či služba mohou být tak specifické, že jejich prezentace všem divákům HbbTV může být kontraproduktivní. V tom případě je vhodné se zamyslet nad tím, jaké televizní stanice a pořady může požadované publikum sledovat a preferovat.
Přihazovat chytře
Reklama v HbbTV se zobrazuje na prémiové obrazovce, proto bude potřeba hlídat si příhozy na cenu CPM a případně je zvyšovat. V HbbTV neexistuje něco jako prime-time neboli hlavní vysílací čas, ale cena je definována aukcí v reálném čase, tzv. RTB a proto je dobré s touto variantou počítat.
Mluvit na celou domácnost
Narozdíl od osobních zařízení jako jsou počítače a mobilní telefony, jsou televize používány různými členy domácnosti a na to by neměl inzerent zapomínat. Na někoho může reklama působit pozitivně, na jiného nikoliv.
Kombinovat cílení s formáty
Kromě metod cílení může inzerent zapojit i různé kreativy. Jako nejvhodnější se nabízí retargeting, v němž například po zhlédnutí videoklipu z formátu Push 2 Play může inzerent informovat diváka TV Bannerem o aktuální akci na promovaný produkt či službu.