Na internetu patří mezi nejznámější a nejvíce využívané reklamní formáty bannery a video. Oba typy se nyní dostaly i na televizní obrazovky. Na Slovensku lze aktuálně využít 4 bannerové formáty, přičemž jeden kombinuje přímý proklik do videa. Dále je k dispozici videoformát, který je přímou alternativou televizní reklamy a také instream videa známé z video přehrávačů na internetu.
Bannerové formáty
Prvním formátem dostupným pro televizní reklamu v HbbTV byl TV Banner, který stále patří mezi nejoblíbenější. K němu se přidaly větší formáty Big Banner se šířkou přes celou obrazovku a XXL Banner ve tvaru písmene „L“, který se zobrazí až na 25 % plochy obrazovky. Mezi bannerové formáty patří i Push 2 Play, což je čtvercový banner, který vybízí diváky k prokliku do videospotu.
Video formáty
Nejpůsobivějším formátem je Switchroll, video spuštěné přes celou obrazovku. Inzerent tak má pro své reklamní sdělení prostor odpovídající reklamnímu bloku. Pokud videoreklama diváka ruší, může jí přeskočit a vrátit se zpět do vysílání. Instream formáty slouží pro umístění videospotů do přehrávačů v televizních videoarchivech skrz HbbTV aplikace. Zde jsou na výběr formáty Preroll, Midrol a Postroll, které se spouští automaticky podle fáze běhu pořadu – před, v průběhu nebo po jeho skončení.
Všechny reklamní formáty navíc umožňují proklik do HbbTV aplikace, kterou si lze nechat vyrobit na míru. Proklik do aplikace umožňuje „červené tlačítko“ na dálkovém ovladači. Ovládání samotné aplikace je také řešeno pouze přes dálkový ovladač.