Mediaguru.cz: IAC – Internetový trh pod vlivem globálních hráčů

, R2B2 v médiích

Na konferenci IAC 2018 se v minulém týdnu mluvilo i o vlivu Googlu a Facebooku na internetový trh.

Mediaguru.cz: IAC – Internetový trh pod vlivem globálních hráčů

Diskutovalo se i o programatické reklamě nebo o přípravách na příchod nového znění nařízení o ochraně osobních údajů GDPR. František Bauma z R2B2 doložil, že podíl investic do transparentního nákupu v digitální reklamní síti R2B2 Multiscreen meziročně vzrostl. Zatímco v prvních dvou měsících loňského roku tvořil transparentní nákup 29% podíl z celkových investic, v roce 2018 to bylo 44,5 %. Nárůst má potvrzovat současný trend upřednostnění transparentních cest digitálním ekosystémem. Do statistik jsou prozatím zahrnuty pouze mobilní a desktopové investice, pro televizní obrazovky se transparentní nákup teprve spouští. „Transparentní nákup je v průměru dražší o 11 %. Prémiové formáty se nakupují maskovaně, nativní reklama transparentně, branding převážně maskovaně. Jsou tady zadavatelé, kteří nakupují výhradně transparentně a pokud svůj obsah nenabídnete transparentně, tak se o tyto investice ochuzujete,” shrnul Bauma.

Celý článek si můžete přečíst na Mediaguru.cz