Paul Gray z IHS Markit ve své prezentaci ukázal celosvětově rostoucí penetraci a využívání HbbTV, která už z daleka není pouze doménou Evropy. Zatímco některé trhy mají úspěšně zavedené hybridní vysílání, jiné se k připojení teprve připravují.
Společnou vidinou pro všechny je příležitost přinést televizním divákům novou dimenzi zážitků, postavených na internetových vymoženostech. Smazávají se tak pomalu rozdíly mezi počítači, mobily a televizemi. „Vše jsou obrazovky“, podotýká Gray. Rozlišuje ale „individuální“ obsah, který konzumujeme soukromě například v mobilu a „sdílený” obsah, který naopak sledujeme společně se svými blízkými. Jsou to právě mobilní zařízení, která učí diváky využívat VoD (Video on Demand) na „velké obrazovce“. Další televize v domácnostech už nejsou obnovovány a trend tak směřuje k jedné velké televizi v obývacím pokoji pro sledování „high-value“ obsahu.
Francesco Mas, CCMA (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals) rozebral případ ze zavádění HbbTV pro španělskou televizi. Intenzivní kampaní se podařilo navýšit čas diváků strávený v HbbTV na čtyřnásobek. Zároveň uvedl, že konzumenti VoD v televizi tráví téměř dvakrát tolik času sledováním i lineárního obsahu.