RTB Index

Prémiové formáty Branding a Interscroller v březnu zlevnily. Naopak Mobilní Branding, i přes znatelný pokles proklikovosti, zdražil o 5%. Televizní banner se vrátil nad 2% prokliků a stal se tak opět formátem s nejvyšším CTR.

RTB Index – březen 2019

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen klesly v únoru jen u mobilních formátů a Brandingu. Nejvyšší CTR drží stále Televizní banner a video reklama, nicméně jejich hodnoty se dostaly pod 2 %.

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen v lednu klesaly. Naopak míra prokliku u formátů rostla. Nejvyšších hodnot CTR dosáhl Televizní banner a video reklama.

V prosinci rostla míra prokliku reklamních formátů v síti R2B2. Televizní banner opět dosáhl CTR přes 2 %. Zvýšení cen se týkalo zejména mobilních formátů.

Programatická reklama roste meziročně o desítky procent. Technologická společnost R2B2, která provozuje digitální reklamní síť, zpracovala vývoj cen a výkonů reklamních formátů za rok 2018. Data vycházejí z RTB Indexu, který společnost publikuje na měsíční bázi.

Ceny RTB reklamy se v síti R2B2 Multiscreen v listopadu zvyšovaly, proklikovost vybraných formátů nikoliv. V té se dařilo televizním bannerům.

Průměrná cena reklamy se v síti R2B2 Multiscreen neměnila. Vybrané online formáty však zlevnily, televizní banner dokonce o více než čtvrtinu.

V září se CTR v síti R2B2 Multiscreen zvýšilo, vybrané formáty si však nepolepšily. Televizní banner posiloval v efektivitě a zároveň zdražoval.

Srpen patřil nižší míře prokliků u bannerových formátů. Naopak se v CTR dařilo videu a televizní reklamě v HbbTV.

Červencový RTB Index opět ukazuje různý vývoj hodnot napříč formáty. Do monitoringu jsou nově zařazeny také Bumper a Interscroller.

Červen patří v reklamě mezi silné měsíce. To platí i v RTB reklamě. Jak se to projevilo na výkonech a cenách v digitální síti R2B2 Multiscreen, se dozvíte v novém RTB Indexu.