RTB Index

Josef Havelka patří mezi největší české odborníky na reklamu. Velké množství zkušeností, které nasbíral, mu dávají nadhled při hodnocení reklamního trhu. Jak pohlíží na dnešní českou reklamu a co si myslí o programatice?

Diskuze o kvalitě české reklamy je nevyhnutelná, říká Josef Havelka z Contagious

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen v lednu klesaly. Naopak míra prokliku u formátů rostla. Nejvyšších hodnot CTR dosáhl Televizní banner a video reklama.

V prosinci rostla míra prokliku reklamních formátů v síti R2B2. Televizní banner opět dosáhl CTR přes 2 %. Zvýšení cen se týkalo zejména mobilních formátů.

Programatická reklama roste meziročně o desítky procent. Technologická společnost R2B2, která provozuje digitální reklamní síť, zpracovala vývoj cen a výkonů reklamních formátů za rok 2018. Data vycházejí z RTB Indexu, který společnost publikuje na měsíční bázi.

Ceny RTB reklamy se v síti R2B2 Multiscreen v listopadu zvyšovaly, proklikovost vybraných formátů nikoliv. V té se dařilo televizním bannerům.

Průměrná cena reklamy se v síti R2B2 Multiscreen neměnila. Vybrané online formáty však zlevnily, televizní banner dokonce o více než čtvrtinu.

V září se CTR v síti R2B2 Multiscreen zvýšilo, vybrané formáty si však nepolepšily. Televizní banner posiloval v efektivitě a zároveň zdražoval.

Srpen patřil nižší míře prokliků u bannerových formátů. Naopak se v CTR dařilo videu a televizní reklamě v HbbTV.

Červencový RTB Index opět ukazuje různý vývoj hodnot napříč formáty. Do monitoringu jsou nově zařazeny také Bumper a Interscroller.

Červen patří v reklamě mezi silné měsíce. To platí i v RTB reklamě. Jak se to projevilo na výkonech a cenách v digitální síti R2B2 Multiscreen, se dozvíte v novém RTB Indexu.

Květen v RTB reklamě patřil poklesu CTR. Ceny za tisíc impresí se příliš neměnily. Průměrná hodnota CPM za celou síť R2B2 Multiscreen byla v květnu 51 Kč. Míra prokliku se propadla o 18 procent na konečnou hodnotu 0,46 %.

Dubnové výsledky v síti R2B2 zůstaly od března nezměněny. Vybrané formáty si však polepšily v CTR, video se dále propadá.