Genesis Growth Equity Fund I (GGEF I), fond rozvojového kapitálu specializující se na investice do malých a středních společností především v České republice a na Slovensku, úspěšně dokončil investici do majoritního podílu v R2B2.
V listopadu vzrostlo CPC veškerých online formátů. Zvýšila se i cena za tisíc zobrazení a to zejména u Interscrolleru, Brandingu a Mobilního Brandingu.
CPC Banneru 300x600 se po létě opět navyšuje. CTR Mobilního Brandingu a Nativní reklamy dosáhlo v říjnu svého letošního maxima, tedy 2,65 % a 1,12 %. Cena za tisíc zobrazení klesla u všech formátů kromě Banneru 300x600. Nejvíce se snížila průměrná nákupní cena Brandingu, která klesla pod hranici 4 Eur.
V září klesla cena za proklik u všech formátů kromě Banneru 300x600 a Brandingu. CPM Banneru 300x600 se stále drží pod hranicí 1 Eura. V HbbTV tento měsíc převažovaly proklikové kampaně.
V srpnu stouplo CPM u všech formátů kromě videa a Banneru 300x600. Největší změnu zaznamenal Banner 300x600, u kterého CPC spadlo z 27 Kč na 17 Kč. Je to tak nejnižší cena za klik u tohoto formátu za dosavadní rok. CTR u videa zaznamenalo nárůst, konkrétně z 0,69 % na 1,30 %, stále také roste CTR Mobilního Brandingu.
V červenci byla video reklama v tomto roce nejlevnější (CPM 126 Kč). CTR Mobilního Brandingu od března stále roste (2,31 %). Co se týče HbbTV formátů, tak se více prodávaly kampaně s proklikem, proto rapidně vzrostlo CTR a snížilo se CPM u TV banneru. Průměrná cena za proklik u HbbTV banneru byla v červenci 15 Kč, letos tedy zatím nejlevnější.
V červnu zaznamenala největší nárůst CPM video reklama, CPM se zvýšilo také u Brandingu (o 2,6 %) a Mobilního Brandingu (o 5,7 %).
V květnu výrazně narostlo CTR videoreklamy, proklikovost se zvýšila také u Mobilního Brandingu. Naopak CTR TV Banneru výrazně kleslo.
V dubnu došlo k poklesu ceny u Brandingu, a to o 10%. Vzrostla proklikovost Mobilního Brandingu i Nativní reklamy a TV Banner si stále drží svoje CTR.
Prémiové formáty Branding a Interscroller v březnu zlevnily. Naopak Mobilní Branding, i přes znatelný pokles proklikovosti, zdražil o 5%. Televizní banner se vrátil nad 2% prokliků a stal se tak opět formátem s nejvyšším CTR.
Rok 2017 přinesl další pokrok displayové reklamy, do které už zásadněji promlouvá programatický nákup reklamy. Zpracovali jsme roční vývoj cen a výkonů programatické reklamy z výsledků v naší síti, které pravidelně publikujeme v monitoringu zvaném RTB Indexu.
Říjen přinesl nižší výkony RTB reklamy, ceny zůstávají podobné
Průměrná hodnota CTR za celou síť Multiscreen se propadla na 0,57 %. Jde o 14% pokles oproti předchozímu měsíci. Průměrná cena za tisíc zobrazení (CPM) se zvýšila o 4,6 % na konečných 58 Kč.