RTB Index

Společnost Škoda Auto se pro svou kampaň v HbbTV rozhodla využít programatický nákup. Společně s ním využila i jednu pokročilou metodu cílení – retargeting v HbbTV.

Programatická kampaň s využitím retargetingu v HbbTV pro Škoda Auto

Květen v RTB reklamě patřil poklesu CTR. Ceny za tisíc impresí se příliš neměnily. Průměrná hodnota CPM za celou síť R2B2 Multiscreen byla v květnu 51 Kč. Míra prokliku se propadla o 18 procent na konečnou hodnotu 0,46 %.

Dubnové výsledky v síti R2B2 zůstaly od března nezměněny. Vybrané formáty si však polepšily v CTR, video se dále propadá.

Po únorovém stoupání se ceny RTB reklamy opět vydaly opačným směrem. Průměrná cena za tisíc zobrazení CPM klesla o necelých 7 % na 52 Kč. Průměrná míra prokliku CTR v celé síti R2B2 Multiscreen se snížila o 9 % na 0,56 %.

Speciální RTB Index, srovnávající transparentní a maskovaný nákup, byl prezentován na 11. ročníku konference Internet Advertising Conference.

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen se opět odrazily a rostly. Průměrné CPM v síti se zvýšilo o necelých 10 % na 55 Kč. Stejným směrem se vydala i průměrná hodnota CTR za celou síť, kdy dosáhla 0,62 % při 15% růstu oproti předchozímu měsíci.

Po zvyšování cen v hlavní sezóně se trend obrátil a průměrné ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen klesly v lednu o 21 %. Stejným směrem se vyvíjela míra interakce CTR, která se průměrně za celou síť snížila o 12 %.

Rok 2017 přinesl další pokrok displayové reklamy, do které už zásadněji promlouvá programatický nákup reklamy. Zpracovali jsme roční vývoj cen a výkonů programatické reklamy z výsledků v naší síti, které pravidelně publikujeme v monitoringu zvaném RTB Indexu.

Prosinec ukázal efektivitu formátů RTB reklamy ve špičce sezóny. Ve srovnání s listopadem se průměrné CPM za celou síť R2B2 Multiscreen zvýšilo o necelé 2 % a CTR o 6 %. V absolutních hodnotách to bylo 64 Kč u CPM a 0,61 % u CTR.

V listopadu vzrostly nejen ceny RTB reklamy, ale i výkony některých formátů. Oproti říjnovým cenám se průměrné ceny RTB reklamy za listopad v síti R2B2 Multiscreen zvýšily o 8,2 %. CPM tak bylo 63 Kč

Říjen přinesl nižší výkony RTB reklamy, ceny zůstávají podobné

Průměrná hodnota CTR za celou síť Multiscreen se propadla na 0,57 %. Jde o 14% pokles oproti předchozímu měsíci. Průměrná cena za tisíc zobrazení (CPM) se zvýšila o 4,6 % na konečných 58 Kč.

Ceny RTB reklamy v září mírně klesly. Nativní reklama pokračovala v růstu CTR.

Průměrná hodnota CTR v celé síti Multiscreen poklesla meziměsíčně o 3 % na výsledných 0,68 %. Mírný pokles zaznamenala i průměrná cena za tisíc zobrazení, která se snížila o 6 % na konečných 56 Kč.