RTB Index

Hubert Gall je výraznou osobností internetové reklamy. Nyní pracuje jako Head of AdOperations ve vydavatelství Czech News Center. V Programatické minutce si s námi povídal o nejrůznějších tématech věnující se online reklamě.

Myslím, že programatika předežene přímý prodej, říká Hubert Gall z Czech News Center

V září se CTR v síti R2B2 Multiscreen zvýšilo, vybrané formáty si však nepolepšily. Televizní banner posiloval v efektivitě a zároveň zdražoval.

Srpen patřil nižší míře prokliků u bannerových formátů. Naopak se v CTR dařilo videu a televizní reklamě v HbbTV.

Červencový RTB Index opět ukazuje různý vývoj hodnot napříč formáty. Do monitoringu jsou nově zařazeny také Bumper a Interscroller.

Červen patří v reklamě mezi silné měsíce. To platí i v RTB reklamě. Jak se to projevilo na výkonech a cenách v digitální síti R2B2 Multiscreen, se dozvíte v novém RTB Indexu.

Květen v RTB reklamě patřil poklesu CTR. Ceny za tisíc impresí se příliš neměnily. Průměrná hodnota CPM za celou síť R2B2 Multiscreen byla v květnu 51 Kč. Míra prokliku se propadla o 18 procent na konečnou hodnotu 0,46 %.

Dubnové výsledky v síti R2B2 zůstaly od března nezměněny. Vybrané formáty si však polepšily v CTR, video se dále propadá.

Po únorovém stoupání se ceny RTB reklamy opět vydaly opačným směrem. Průměrná cena za tisíc zobrazení CPM klesla o necelých 7 % na 52 Kč. Průměrná míra prokliku CTR v celé síti R2B2 Multiscreen se snížila o 9 % na 0,56 %.

Speciální RTB Index, srovnávající transparentní a maskovaný nákup, byl prezentován na 11. ročníku konference Internet Advertising Conference.

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen se opět odrazily a rostly. Průměrné CPM v síti se zvýšilo o necelých 10 % na 55 Kč. Stejným směrem se vydala i průměrná hodnota CTR za celou síť, kdy dosáhla 0,62 % při 15% růstu oproti předchozímu měsíci.

Po zvyšování cen v hlavní sezóně se trend obrátil a průměrné ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen klesly v lednu o 21 %. Stejným směrem se vyvíjela míra interakce CTR, která se průměrně za celou síť snížila o 12 %.

Rok 2017 přinesl další pokrok displayové reklamy, do které už zásadněji promlouvá programatický nákup reklamy. Zpracovali jsme roční vývoj cen a výkonů programatické reklamy z výsledků v naší síti, které pravidelně publikujeme v monitoringu zvaném RTB Indexu.