Případové studie

Josef Havelka patří mezi největší české odborníky na reklamu. Velké množství zkušeností, které nasbíral, mu dávají nadhled při hodnocení reklamního trhu. Jak pohlíží na dnešní českou reklamu a co si myslí o programatice?

Diskuze o kvalitě české reklamy je nevyhnutelná, říká Josef Havelka z Contagious

Společnost Plzeňský Prazdroj vytvořila pro svou značku Kingswood speciálně míchaný alkoholický nápoj Whisper. O jeho propagaci se postarala agentura TRIAD Advertising, která zvolila programatický nákup, konkrétně formát Interscroller v digitální síti R2B2 Multiscreen.

Společnost FORTUNA GAME v akviziční kampani během Mistrovství světa ve fotbale 2018 využila programatický nákup. Pro mobilní reklamu si zvolila formát Mobilní Branding v síti R2B2 Multiscreen.

Společnost LMC s agenturou Fragile Media při plánování televizní kampaně narazila na vyprodaný prostor v reklamních blocích. Jako alternativní řešení zvolila programatickou kampaň v HbbTV.

Kosmetická společnost AVON využila pro své kampaně Slevobraní a Předsevzetí možnost propagace v HbbTV. O realizaci a nákup reklamního prostoru se postarala agentura Mediacom.

Společnost Škoda Auto se pro svou kampaň v HbbTV rozhodla využít programatický nákup. Společně s ním využila i jednu pokročilou metodu cílení – retargeting v HbbTV.

Filmová distribuční společnost Vertical Entertainment se ve spolupráci s agenturou InsiderMedia rozhodla otestovat novou metodu cílení v HbbTV – obsahové cílení.

UPC Broadband Slovakia byla první společností na Slovensku, která pro svou kampaň zvolila programatický nákup reklamního prostoru v HbbTV společně s interaktivní reklamní aplikací.

Programatický nákup reklamního prostoru v HbbTV umožňuje nejen zjednodušenou cestu k zobrazení reklamy na televizní obrazovce, ale pomáhá vytvářet promyšlené a inteligentní strategie, jak zaujmout a přimět k interaktivitě televizního diváka. K tomu slouží například různé metody pokročilého cílení.

Ani tradiční vydavatelství, jako je Mladá fronta, nezaostává za vývojem mediálního trhu a prodává svůj reklamní prostor programatickou cestou.

Agentura TRIAD chtěla kampaní zvýšit povědomí o cideru Kingswood prostřednictvím „pohodového” klipu. Jako ideální možnost se nabízelo oslovení televizních diváků, u kterých se předpokládá, že u televize relaxují.

Filmová distribuční společnost Vertical Entertainment ročně uvádí do kin v průměru 30 až 40 filmů. Ve spolupráci s agenturou InsiderMedia se pro propagaci vybraných filmů rozhodli využít největší obrazovky, tedy televize.