Případové studie

Hubert Gall je výraznou osobností internetové reklamy. Nyní pracuje jako Head of AdOperations ve vydavatelství Czech News Center. V Programatické minutce si s námi povídal o nejrůznějších tématech věnující se online reklamě.

Myslím, že programatika předežene přímý prodej, říká Hubert Gall z Czech News Center

Společnost LMC s agenturou Fragile Media při plánování televizní kampaně narazila na vyprodaný prostor v reklamních blocích. Jako alternativní řešení zvolila programatickou kampaň v HbbTV.

Kosmetická společnost AVON využila pro své kampaně Slevobraní a Předsevzetí možnost propagace v HbbTV. O realizaci a nákup reklamního prostoru se postarala agentura Mediacom.

Společnost Škoda Auto se pro svou kampaň v HbbTV rozhodla využít programatický nákup. Společně s ním využila i jednu pokročilou metodu cílení – retargeting v HbbTV.

Filmová distribuční společnost Vertical Entertainment se ve spolupráci s agenturou InsiderMedia rozhodla otestovat novou metodu cílení v HbbTV – obsahové cílení.

UPC Broadband Slovakia byla první společností na Slovensku, která pro svou kampaň zvolila programatický nákup reklamního prostoru v HbbTV společně s interaktivní reklamní aplikací.

Programatický nákup reklamního prostoru v HbbTV umožňuje nejen zjednodušenou cestu k zobrazení reklamy na televizní obrazovce, ale pomáhá vytvářet promyšlené a inteligentní strategie, jak zaujmout a přimět k interaktivitě televizního diváka. K tomu slouží například různé metody pokročilého cílení.

Ani tradiční vydavatelství, jako je Mladá fronta, nezaostává za vývojem mediálního trhu a prodává svůj reklamní prostor programatickou cestou.

Agentura TRIAD chtěla kampaní zvýšit povědomí o cideru Kingswood prostřednictvím „pohodového” klipu. Jako ideální možnost se nabízelo oslovení televizních diváků, u kterých se předpokládá, že u televize relaxují.

Filmová distribuční společnost Vertical Entertainment ročně uvádí do kin v průměru 30 až 40 filmů. Ve spolupráci s agenturou InsiderMedia se pro propagaci vybraných filmů rozhodli využít největší obrazovky, tedy televize.

Krušovice společně s agenturou Adexpres využily pro svou digitální kampaň programatický nákup, který tvořil 89 % celkových nákladů. Nákup byl realizován i nad programatickou sítí R2B2.

Společnost R2B2 jako první v České republice otestovala možnost IP retargetingu v HbbTV. Cílem výzkumu bylo otestování využití metody IP retargetingu pro cross-device cílení programatické reklamy mezi počítači, mobilními zařízeními a televizory.