Genesis Growth Equity Fund I (GGEF I), fond rozvojového kapitálu specializující se na investice do malých a středních společností především v České republice a na Slovensku, úspěšně dokončil investici do majoritního podílu v R2B2.
Jsou ads.txt tím pravým řešením podvodů?
Na počátku byl jasný úkol – zvýšit transparentnost programatického reklamního ekosystému. K tomu mělo pomoci řešení nazývající se ads.txt. Jednoduchý textový soubor na stránkách vydavatele obsahující seznam ověřených prodejců a přeprodejců reklamního prostoru měl přinést účinné řešení v boji proti podvodům. Je však s odstupem času tento způsob funkční?
Zanedlouho tomu bude rok, co vešlo v platnost Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR. Nařízení se vztahuje na všechny, kteří shromažďují nebo zpracovávají osobní údaje občanů EU.
Před více než dvěma lety, když se bannerová reklama objevila na televizních obrazovkách v rámci technologie HbbTV, nebylo jasné, jak budou diváci na nové a zároveň interaktivní reklamy reagovat. Dnes kampaně v HbbTV dosahují podstatně vyšší míry interakce než na mobilech a počítačích.
Je nativní reklama budoucností online reklamy?
Na konferenci Czech Internet Forum 2018 mluvil o nativní reklamě František Bauma ze společnosti R2B2. Pokud jste o tuto prezentaci přišli, můžete si přečíst souhrn toho nejdůležitějšího, co v ní zaznělo.
Hlavní sezóna je obdobím, kdy se většina společností různými způsoby propaguje, aby dosáhly tržeb, které často tvoří až polovinu z celoročního podílu. Nejmasovějším médiem pro ně stále zůstává televize. Klasická televizní reklama je však každoročně před začátkem hlavní sezóny již vyprodána. I přes tento fakt jsou tu stále možnosti, jak se na televizní obrazovky jako inzerent dostat.
GDPR vnáší do reklamního světa stále spoustu otázek. Společnost R2B2 ve spolupráci s JUDr. Aujezdským, odborníkem na právo v oblasti internetu, zkoumala praktické dopady GDPR na programatickou reklamu. Konkrétně se zaměřili na vydavatelskou monetizační platformu R2B2 AYM a informace o uživatelích, které jsou pro potřeby této služby využívány, tedy Cookies, IP adresy nebo User Agent.
Z předchozích dvou dílů již znáte formáty reklamy, možnosti jejího cílení i několik tipů jak s internetovou reklamou zacházet na televizní obrazovce. Než se pustíte do své první kampaně, chceme vám na reálných příkladech ukázat specifika i výhody tohoto typu reklamy. Na závěr jsme přidali několik důležitých informací, které byste před samotným spuštěním kampaně měli vědět.
Investice do online reklamy rok od roku rostou. To platí i pro programatický nákup reklamního prostoru, který dosahuje téměř 50 % všech investic. Souhrn názorů hostů z pořadu Programatická minutka ukazuje, jak se daří programatice v roce 2018.
Internetová reklama v posledních letech těží z možnosti, kterou celoplošná média postrádají a tou je cílení. Díky němu můžeme doručit reklamní sdělení požadovanému publiku vhodnému pro námi promovaný produkt či službu. S programatickým nákupem reklamního prostoru v HbbTV, se cílení dostává i na televizní obrazovky. To je nabízeno v několika typech, které je možné navíc vzájemně kombinovat. Všechny dostupné typy jsou dále popsány a uvedeny na konkrétních příkladech.
Donedávna nepředstavitelná situace se stala realitou. Inzerentům internetové reklamy se otevřela možnost ukázat své bannery, videa a dokonce interaktivní aplikace televizním divákům. Reklamu, stejně jako tu internetovou, si navíc může inzerent spravovat sám.
Jak se dá cílit displayová reklama
Programatická displayová reklama v Česku urazila už kus cesty a stala se standardně zařazovanou součástí media plánů zadavatelů reklamy. Ještě před půl rokem říkal Vojtěch Kadlec z agentury RobertNemec.com, že firmy podceňují displayovou reklamu. To se s časem změnilo a objemy investic do tohoto reklamního prostoru se navyšují.