Články

Společnost Etarget začala s PPC reklamou ještě dříve než společnost Google. Ovšem poté, co tento typ reklamy zavedla a rozšířila i americká společnost, bylo bylo pro Etarget těžké udržet své pozice a tak se před pěti lety rozhodli postupně přejít na programatiku. Kde se dnes tato firma v reklamním ekosystému nachází a jak po půl roce od uzákonění nahlíží a pracuje s GDPR?

Programatika už nám dělá větší obrat než PPC, říká Marcel Vašš z Etargetu

Před více než dvěma lety, když se bannerová reklama objevila na televizních obrazovkách v rámci technologie HbbTV, nebylo jasné, jak budou diváci na nové a zároveň interaktivní reklamy reagovat. Dnes kampaně v HbbTV dosahují podstatně vyšší míry interakce než na mobilech a počítačích.

Na konferenci Czech Internet Forum 2018 mluvil o nativní reklamě František Bauma ze společnosti R2B2. Pokud jste o tuto prezentaci přišli, můžete si přečíst souhrn toho nejdůležitějšího, co v ní zaznělo.

Hlavní sezóna je obdobím, kdy se většina společností různými způsoby propaguje, aby dosáhly tržeb, které často tvoří až polovinu z celoročního podílu. Nejmasovějším médiem pro ně stále zůstává televize. Klasická televizní reklama je však každoročně před začátkem hlavní sezóny již vyprodána. I přes tento fakt jsou tu stále možnosti, jak se na televizní obrazovky jako inzerent dostat.

GDPR vnáší do reklamního světa stále spoustu otázek. Společnost R2B2 ve spolupráci s JUDr. Aujezdským, odborníkem na právo v oblasti internetu, zkoumala praktické dopady GDPR na programatickou reklamu. Konkrétně se zaměřili na vydavatelskou monetizační platformu R2B2 AYM a informace o uživatelích, které jsou pro potřeby této služby využívány, tedy Cookies, IP adresy nebo User Agent.

Z předchozích dvou dílů již znáte formáty reklamy, možnosti jejího cílení i několik tipů jak s internetovou reklamou zacházet na televizní obrazovce. Než se pustíte do své první kampaně, chceme vám na reálných příkladech ukázat specifika i výhody tohoto typu reklamy. Na závěr jsme přidali několik důležitých informací, které byste před samotným spuštěním kampaně měli vědět.

Investice do online reklamy rok od roku rostou. To platí i pro programatický nákup reklamního prostoru, který dosahuje téměř 50 % všech investic. Souhrn názorů hostů z pořadu Programatická minutka ukazuje, jak se daří programatice v roce 2018.

Internetová reklama v posledních letech těží z možnosti, kterou celoplošná média postrádají a tou je cílení. Díky němu můžeme doručit reklamní sdělení požadovanému publiku vhodnému pro námi promovaný produkt či službu. S programatickým nákupem reklamního prostoru v HbbTV, se cílení dostává i na televizní obrazovky. To je nabízeno v několika typech, které je možné navíc vzájemně kombinovat. Všechny dostupné typy jsou dále popsány a uvedeny na konkrétních příkladech.

Donedávna nepředstavitelná situace se stala realitou. Inzerentům internetové reklamy se otevřela možnost ukázat své bannery, videa a dokonce interaktivní aplikace televizním divákům. Reklamu, stejně jako tu internetovou, si navíc může inzerent spravovat sám.

Připravili jsme průvodce, který vás provede všemi možnostmi červeného tlačítka. Najdete v něm vše od základních informací, přes formáty, cílení až po strategie marketingové komunikace.

Programatická displayová reklama v Česku urazila už kus cesty a stala se standardně zařazovanou součástí media plánů zadavatelů reklamy. Ještě před půl rokem říkal Vojtěch Kadlec z agentury RobertNemec.com, že firmy podceňují displayovou reklamu. To se s časem změnilo a objemy investic do tohoto reklamního prostoru se navyšují.

Při sbírání podkladů pro tento článek jsme si s kolegyní potvrdily, že jsme obě těžký případ lokálního patriotismu. A postupně, při zpovídání některých kolegů, jsme přišly na to, že v tom nejsme samy. Doufáme, že se nám tímto vyznáním podaří nadchnout pro naši čtvrť i ty z nás, kteří jejímu fluidu ještě nepropadli.