Články

V červenci byla video reklama v tomto roce nejlevnější (CPM 126 Kč). CTR Mobilního Brandingu od března stále roste (2,31 %). Co se týče HbbTV formátů, tak se více prodávaly kampaně s proklikem, proto rapidně vzrostlo CTR a snížilo se CPM u TV banneru. Průměrná cena za proklik u HbbTV banneru byla v červenci 15 Kč, letos tedy zatím nejlevnější.

RTB Index – červenec 2019

Na počátku byl jasný úkol – zvýšit transparentnost programatického reklamního ekosystému. K tomu mělo pomoci řešení nazývající se ads.txt. Jednoduchý textový soubor na stránkách vydavatele obsahující seznam ověřených prodejců a přeprodejců reklamního prostoru měl přinést účinné řešení v boji proti podvodům. Je však s odstupem času tento způsob funkční?

Zanedlouho tomu bude rok, co vešlo v platnost Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR. Nařízení se vztahuje na všechny, kteří shromažďují nebo zpracovávají osobní údaje občanů EU.

Jak může vypadat úspěšná kampaň v HbbTV, kdo tímto způsobem může inzerovat a jaké budou trendy HbbTV reklamy v roce 2019? To přináší rozhovor s Alešem Sekaninou, marketingovým konzultantem R2B2, pro Byznysweb.cz.

Před více než dvěma lety, když se bannerová reklama objevila na televizních obrazovkách v rámci technologie HbbTV, nebylo jasné, jak budou diváci na nové a zároveň interaktivní reklamy reagovat. Dnes kampaně v HbbTV dosahují podstatně vyšší míry interakce než na mobilech a počítačích.

Na konferenci Czech Internet Forum 2018 mluvil o nativní reklamě František Bauma ze společnosti R2B2. Pokud jste o tuto prezentaci přišli, můžete si přečíst souhrn toho nejdůležitějšího, co v ní zaznělo.

Hlavní sezóna je obdobím, kdy se většina společností různými způsoby propaguje, aby dosáhly tržeb, které často tvoří až polovinu z celoročního podílu. Nejmasovějším médiem pro ně stále zůstává televize. Klasická televizní reklama je však každoročně před začátkem hlavní sezóny již vyprodána. I přes tento fakt jsou tu stále možnosti, jak se na televizní obrazovky jako inzerent dostat.

Většina zařízení, přes které lidé přijímají informace je dnes už připojena k internetu. Proto jsou obrazovky počítačů, televizí a mobilů ideálním terénem pro zobrazování internetové reklamy. Její nejmodernější formy vám představujeme v našem průvodci.

GDPR vnáší do reklamního světa stále spoustu otázek. Společnost R2B2 ve spolupráci s JUDr. Aujezdským, odborníkem na právo v oblasti internetu, zkoumala praktické dopady GDPR na programatickou reklamu. Konkrétně se zaměřili na vydavatelskou monetizační platformu R2B2 AYM a informace o uživatelích, které jsou pro potřeby této služby využívány, tedy Cookies, IP adresy nebo User Agent.

Z předchozích dvou dílů již znáte formáty reklamy, možnosti jejího cílení i několik tipů jak s internetovou reklamou zacházet na televizní obrazovce. Než se pustíte do své první kampaně, chceme vám na reálných příkladech ukázat specifika i výhody tohoto typu reklamy. Na závěr jsme přidali několik důležitých informací, které byste před samotným spuštěním kampaně měli vědět.

Investice do online reklamy rok od roku rostou. To platí i pro programatický nákup reklamního prostoru, který dosahuje téměř 50 % všech investic. Souhrn názorů hostů z pořadu Programatická minutka ukazuje, jak se daří programatice v roce 2018.

Internetová reklama v posledních letech těží z možnosti, kterou celoplošná média postrádají a tou je cílení. Díky němu můžeme doručit reklamní sdělení požadovanému publiku vhodnému pro námi promovaný produkt či službu. S programatickým nákupem reklamního prostoru v HbbTV, se cílení dostává i na televizní obrazovky. To je nabízeno v několika typech, které je možné navíc vzájemně kombinovat. Všechny dostupné typy jsou dále popsány a uvedeny na konkrétních příkladech.