Ke čtení

Sémiotik a dlouholetý odborník na analýzu dat, dnes už však výkonný ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky - Josef Šlerka, byl hostem Programatické minutky. Co by poradil dnešním českým a slovenským médiím, aby byly více prodávány a čteny, a co dnes rezonuje problematikou dat, se dozvíte v tomto dílu.

Lidé nekonzumují médium, ale jednotlivé zprávy, říká Josef Šlerka z Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky

Před více než dvěma lety, když se bannerová reklama objevila na televizních obrazovkách v rámci technologie HbbTV, nebylo jasné, jak budou diváci na nové a zároveň interaktivní reklamy reagovat. Dnes kampaně v HbbTV dosahují podstatně vyšší míry interakce než na mobilech a počítačích.

Průměrná cena reklamy se v síti R2B2 Multiscreen neměnila. Vybrané online formáty však zlevnily, televizní banner dokonce o více než čtvrtinu.

Společnost R2B2, která provozuje digitální reklamní síť, představuje nový typ cílení na uživatele mobilních telefonů. Inzerenti mohou programaticky oslovit uživatele mobilních zařízení podle značky a modelu jejich telefonu. Jako první si tento typ cílení ve své kampani vyzkoušela společnost Samsung.

Na konferenci Czech Internet Forum 2018 mluvil o nativní reklamě František Bauma ze společnosti R2B2. Pokud jste o tuto prezentaci přišli, můžete si přečíst souhrn toho nejdůležitějšího, co v ní zaznělo.

Hubert Gall je výraznou osobností internetové reklamy. Nyní pracuje jako Head of AdOperations ve vydavatelství Czech News Center. V Programatické minutce si s námi povídal o nejrůznějších tématech věnující se online reklamě.

V září se CTR v síti R2B2 Multiscreen zvýšilo, vybrané formáty si však nepolepšily. Televizní banner posiloval v efektivitě a zároveň zdražoval.

Po půl roce od spuštění je generátor nativní reklamy od společnosti R2B2 pravidelně využíván desítkami agentur a zadavatelů. Celkově v něm vzniklo několik set kreativ.

Hlavní sezóna je obdobím, kdy se většina společností různými způsoby propaguje, aby dosáhly tržeb, které často tvoří až polovinu z celoročního podílu. Nejmasovějším médiem pro ně stále zůstává televize. Klasická televizní reklama je však každoročně před začátkem hlavní sezóny již vyprodána. I přes tento fakt jsou tu stále možnosti, jak se na televizní obrazovky jako inzerent dostat.

Ján Simkanič byl dlouhodobě ředitelem společnosti Internet Info a také předsedou Sdružení pro internetový rozvoj. Nyní z pozice ředitele rozjíždí Nový deník. Ten bude primárně fungovat na modelu placeného obsahu. Jak se Ján Simkanič dívá na monetizaci online médií a co podle něj bude fungovat do budoucna?

Většina zařízení, přes které lidé přijímají informace je dnes už připojena k internetu. Proto jsou obrazovky počítačů, televizí a mobilů ideálním terénem pro zobrazování internetové reklamy. Její nejmodernější formy vám představujeme v našem průvodci.