Ke čtení

Společnost Google oznámila ukončení podpory cookies třetích stran. Co to znamená pro reklamní odvětví? Zamyšlení nad důvody tohoto rozhodnutí, jaký vliv bude mít, a s tím související další otázky jsme položili v 34. dílu Programatické minutky. Ten měl tentokrát formu moderované diskuze a hosté byli rovnou tři. Pozvání přijal Jakub Novotný ze společnosti Seznam.cz, Adam Nykles z agentury Kindred a Jiří Svoboda z Heureka Group.

Debata na téma konec cookies třetích stran

Pro jarní sezónu 2020 připravilo R2B2 balíčky pro nákup viditelných pozic bannerových a nativních reklam. Balíčky jsou vytvořeny na základě důkladného měření a zadavatelům zajistí, že se jejich reklamy zobrazí na nejlépe viditelných pozicích. To se bude týkat i nativní reklamy, jejíž měření je novinka.

Digitální agentura Taste vznikla spojením někdejšího Sun Marketingu, Medio Interactive a Digistory, a to především kvůli užší spolupráci, která dala vzniknout systému cross chanel. Tak představily v podcastu PM agenturu Taste Marie Kaisrová a Lucie Suchopárová, specialistky na online reklamu.

Společnost R2B2 rozšiřuje digitální reklamní síť o kompatibilitu s novými typy nativní reklamy. Prioritou pro rok 2020 bude nadále supernativní reklama, ceny zůstávají beze změn.

V listopadu vzrostlo CPC veškerých online formátů. Zvýšila se i cena za tisíc zobrazení a to zejména u Interscrolleru, Brandingu a Mobilního Brandingu.

Jednotková výnosnost internetových reklamních ploch prodávaných v aukci vzrostla v hlavní sezóně o více než 50 %. Strmý nárůst výkonu zasáhl jak ty velké, tak také nejrůzněji specializované vydavatele. Aukční prodej reklamního prostoru se ze strany vydavatelů těší silné podpoře.

Aukční systém prodeje reklamních ploch na internetu podle informací společnosti R2B2 posiluje. Výnosnost ploch prodávaných v aukci vzrostla v hlavní sezóně o více než 50 %.

Společnost R2B2 integrovala do své technologie další programatické reklamní platformy PubMatic a Ströer. Společnost tak nyní zajišťuje napojení do 13 programatických sítí a zprostředkovává novou reklamní poptávku zúčastněným partnerům.

Společnost R2B2 tak nově zajišťuje napojení do 13 programatických sítí.

CPC Banneru 300x600 se po létě opět navyšuje. CTR Mobilního Brandingu a Nativní reklamy dosáhlo v říjnu svého letošního maxima, tedy 2,65 % a 1,12 %. Cena za tisíc zobrazení klesla u všech formátů kromě Banneru 300x600. Nejvíce se snížila průměrná nákupní cena Brandingu, která klesla pod hranici 4 Eur.

Společnosti R2B2 se nový programatický formát mobilní viněty osvědčil.