Ke čtení

V květnu výrazně narostlo CTR videoreklamy, proklikovost se zvýšila také u Mobilního Brandingu. Naopak CTR TV Banneru výrazně kleslo.

RTB Index – květen 2019

To je jeden z mnoha poznatků, které si Zuzana Neupauerová přivezla ze svého pracovního pobytu v Singapuru. Splnila možnost porozhlédnout se po obrovském asijském reklamním trhu její očekávání? Jak hodnotí vyspělost tamního trhu ve srovnání s Evropou potažmo s Českou republikou?

V dubnu došlo k poklesu ceny u Brandingu, a to o 10%. Vzrostla proklikovost Mobilního Brandingu i Nativní reklamy a TV Banner si stále drží svoje CTR.

V Česku a na Slovensku se s ženami na pozici yield manager setkáváme jen výjimečně. Programatická minutka tedy přivítala v osobě Dany Pohankové vzácného hosta. Na Slovensku měla Dana, mimo jiné, na starost řízení a optimalizace výnosů portfolia společnosti Zoznam. Nyní své zkušenosti již několik měsíců zúročuje na pozici Yield manager v TV Nova.

Jaká úskalí má technické řešení GDPR pro majitele webů, shrnuje Lukáš Alexandr z R2B2.

Prémiové formáty Branding a Interscroller v březnu zlevnily. Naopak Mobilní Branding, i přes znatelný pokles proklikovosti, zdražil o 5%. Televizní banner se vrátil nad 2% prokliků a stal se tak opět formátem s nejvyšším CTR.

Na počátku byl jasný úkol – zvýšit transparentnost programatického reklamního ekosystému. K tomu mělo pomoci řešení nazývající se ads.txt. Jednoduchý textový soubor na stránkách vydavatele obsahující seznam ověřených prodejců a přeprodejců reklamního prostoru měl přinést účinné řešení v boji proti podvodům. Je však s odstupem času tento způsob funkční?

Zanedlouho tomu bude rok, co vešlo v platnost Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR. Nařízení se vztahuje na všechny, kteří shromažďují nebo zpracovávají osobní údaje občanů EU.

Jak vypadá marketingová komunikace cestovní agentury? Je pro business, který převážně operuje na Internetu, dostačující online marketingová komunikace nebo je potřeba být i v offlinu?

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen klesly v únoru jen u mobilních formátů a Brandingu. Nejvyšší CTR drží stále Televizní banner a video reklama, nicméně jejich hodnoty se dostaly pod 2 %.

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen v lednu klesaly. Naopak míra prokliku u formátů rostla. Nejvyšších hodnot CTR dosáhl Televizní banner a video reklama.