Ke čtení

Programatická reklama roste meziročně o desítky procent. Technologická společnost R2B2, která provozuje digitální reklamní síť, zpracovala vývoj cen a výkonů reklamních formátů za rok 2018. Data vycházejí z RTB Indexu, který společnost publikuje na měsíční bázi.

Vývoj cen programatické reklamy za rok 2018

Jak může vypadat úspěšná kampaň v HbbTV, kdo tímto způsobem může inzerovat a jaké budou trendy HbbTV reklamy v roce 2019? To přináší rozhovor s Alešem Sekaninou, marketingovým konzultantem R2B2, pro Byznysweb.cz.

V prosinci rostla míra prokliku reklamních formátů v síti R2B2. Televizní banner opět dosáhl CTR přes 2 %. Zvýšení cen se týkalo zejména mobilních formátů.

Společnost Etarget začala s PPC reklamou ještě dříve než společnost Google. Ovšem poté, co tento typ reklamy zavedla a rozšířila i americká společnost, bylo bylo pro Etarget těžké udržet své pozice a tak se před pěti lety rozhodli postupně přejít na programatiku. Kde se dnes tato firma v reklamním ekosystému nachází a jak po půl roce od uzákonění nahlíží a pracuje s GDPR?

Mobilní formát Interscroller uvedla společnost R2B2 do své sítě na konci června tohoto roku. Už po 5 měsících přeskočil v počtu prodaných impresí doposud nejprodávanější formát Mobilní Branding.

Společnost FORTUNA GAME v akviziční kampani během Mistrovství světa ve fotbale 2018 využila programatický nákup. Pro mobilní reklamu si zvolila formát Mobilní Branding v síti R2B2 Multiscreen.

Ceny RTB reklamy se v síti R2B2 Multiscreen v listopadu zvyšovaly, proklikovost vybraných formátů nikoliv. V té se dařilo televizním bannerům.

Společnost R2B2 nabízí inzerentům měsíčně 4 miliardy dostupných impresí na českém a slovenském internetu. V televizi prostřednictvím HbbTV má dostupných 300 milionů impresí měsíčně.

Značka Plzeňský Prazdroj má na trhu dlouholetou tradici. Jak vypadá a kam směřuje její marketingová komunikace v 21. století? Na základě kterých parametrů se tato komunikace vyhodnocuje a jak se mohou způsoby vyhodnocování dále vyvíjet ve společnosti, která má ve svém portfoliu 10 dílčích značek? To se dozvíte v novém dílu Programatické minutky.

Společnost R2B2 rozšiřuje svoji digitální reklamní síť, kterou provozuje, o další globální reklamní technologické platformy. Konkrétně se jedná o AppNexus, ConnectAd, Smart a Teads.

Sémiotik a dlouholetý odborník na analýzu dat, dnes už však výkonný ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky - Josef Šlerka, byl hostem Programatické minutky. Co by poradil dnešním českým a slovenským médiím, aby byly více prodávány a čteny, a co dnes rezonuje problematikou dat, se dozvíte v tomto dílu.