Ke čtení

V červenci byla video reklama v tomto roce nejlevnější (CPM 126 Kč). CTR Mobilního Brandingu od března stále roste (2,31 %). Co se týče HbbTV formátů, tak se více prodávaly kampaně s proklikem, proto rapidně vzrostlo CTR a snížilo se CPM u TV banneru. Průměrná cena za proklik u HbbTV banneru byla v červenci 15 Kč, letos tedy zatím nejlevnější.

RTB Index – červenec 2019

Pro svůj energetický nápoj Big Shock! prezentovala společnost Al-Namura na jaře a v létě 2019 programatickou online kampaň. K upoutání pozornosti uživatelů mobilních telefonů zvolila společnost interaktivní formáty z portfolia R2B2. Celou ukázku online kampaně najdete v přiloženém souboru. 

V červnu zaznamenala největší nárůst CPM video reklama, CPM se zvýšilo také u Brandingu (o 2,6 %) a Mobilního Brandingu (o 5,7 %).

V květnu výrazně narostlo CTR videoreklamy, proklikovost se zvýšila také u Mobilního Brandingu. Naopak CTR TV Banneru výrazně kleslo.

To je jeden z mnoha poznatků, které si Zuzana Neupauerová přivezla ze svého pracovního pobytu v Singapuru. Splnila možnost porozhlédnout se po obrovském asijském reklamním trhu její očekávání? Jak hodnotí vyspělost tamního trhu ve srovnání s Evropou potažmo s Českou republikou?

V dubnu došlo k poklesu ceny u Brandingu, a to o 10%. Vzrostla proklikovost Mobilního Brandingu i Nativní reklamy a TV Banner si stále drží svoje CTR.

V Česku a na Slovensku se s ženami na pozici yield manager setkáváme jen výjimečně. Programatická minutka tedy přivítala v osobě Dany Pohankové vzácného hosta. Na Slovensku měla Dana, mimo jiné, na starost řízení a optimalizace výnosů portfolia společnosti Zoznam. Nyní své zkušenosti již několik měsíců zúročuje na pozici Yield manager v TV Nova.

Jaká úskalí má technické řešení GDPR pro majitele webů, shrnuje Lukáš Alexandr z R2B2.

Prémiové formáty Branding a Interscroller v březnu zlevnily. Naopak Mobilní Branding, i přes znatelný pokles proklikovosti, zdražil o 5%. Televizní banner se vrátil nad 2% prokliků a stal se tak opět formátem s nejvyšším CTR.

Na počátku byl jasný úkol – zvýšit transparentnost programatického reklamního ekosystému. K tomu mělo pomoci řešení nazývající se ads.txt. Jednoduchý textový soubor na stránkách vydavatele obsahující seznam ověřených prodejců a přeprodejců reklamního prostoru měl přinést účinné řešení v boji proti podvodům. Je však s odstupem času tento způsob funkční?

Zanedlouho tomu bude rok, co vešlo v platnost Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR. Nařízení se vztahuje na všechny, kteří shromažďují nebo zpracovávají osobní údaje občanů EU.