Ke čtení

Hubert Gall je výraznou osobností internetové reklamy. Nyní pracuje jako Head of AdOperations ve vydavatelství Czech News Center. V Programatické minutce si s námi povídal o nejrůznějších tématech věnující se online reklamě.

Myslím, že programatika předežene přímý prodej, říká Hubert Gall z Czech News Center

V září se CTR v síti R2B2 Multiscreen zvýšilo, vybrané formáty si však nepolepšily. Televizní banner posiloval v efektivitě a zároveň zdražoval.

Po půl roce od spuštění je generátor nativní reklamy od společnosti R2B2 pravidelně využíván desítkami agentur a zadavatelů. Celkově v něm vzniklo několik set kreativ.

Hlavní sezóna je obdobím, kdy se většina společností různými způsoby propaguje, aby dosáhly tržeb, které často tvoří až polovinu z celoročního podílu. Nejmasovějším médiem pro ně stále zůstává televize. Klasická televizní reklama je však každoročně před začátkem hlavní sezóny již vyprodána. I přes tento fakt jsou tu stále možnosti, jak se na televizní obrazovky jako inzerent dostat.

Ján Simkanič byl dlouhodobě ředitelem společnosti Internet Info a také předsedou Sdružení pro internetový rozvoj. Nyní z pozice ředitele rozjíždí Nový deník. Ten bude primárně fungovat na modelu placeného obsahu. Jak se Ján Simkanič dívá na monetizaci online médií a co podle něj bude fungovat do budoucna?

Většina zařízení, přes které lidé přijímají informace je dnes už připojena k internetu. Proto jsou obrazovky počítačů, televizí a mobilů ideálním terénem pro zobrazování internetové reklamy. Její nejmodernější formy vám představujeme v našem průvodci.

GDPR vnáší do reklamního světa stále spoustu otázek. Společnost R2B2 ve spolupráci s JUDr. Aujezdským, odborníkem na právo v oblasti internetu, zkoumala praktické dopady GDPR na programatickou reklamu. Konkrétně se zaměřili na vydavatelskou monetizační platformu R2B2 AYM a informace o uživatelích, které jsou pro potřeby této služby využívány, tedy Cookies, IP adresy nebo User Agent.

Z předchozích dvou dílů již znáte formáty reklamy, možnosti jejího cílení i několik tipů jak s internetovou reklamou zacházet na televizní obrazovce. Než se pustíte do své první kampaně, chceme vám na reálných příkladech ukázat specifika i výhody tohoto typu reklamy. Na závěr jsme přidali několik důležitých informací, které byste před samotným spuštěním kampaně měli vědět.

Po 5 letech práce pro Google v Dublinu se vrátil do Česka, zde se stal yield managerem v agentuře AdActive. Jaký má Jan Zubina pohled na poslední trendy v programatice, jako jsou Better Ads, header bidding nebo CPM za viditelné imprese?

Srpen patřil nižší míře prokliků u bannerových formátů. Naopak se v CTR dařilo videu a televizní reklamě v HbbTV.

Investice do online reklamy rok od roku rostou. To platí i pro programatický nákup reklamního prostoru, který dosahuje téměř 50 % všech investic. Souhrn názorů hostů z pořadu Programatická minutka ukazuje, jak se daří programatice v roce 2018.