RTB Index

Začínal s digitální agenturou BeSocial, která byla na počátku zaměřená jen na výkonnostní reklamu a komunikaci na socialních médiích. Jak se dostal od kormidlování jedné firmy ke kormidlování dvou firem a co jim pomohlo nastavit promyšlenou firemní identitu, nejen o tom se rozpovídal náš host Petr Volf, CEO, Cavixo a BeSocial.

O datech se hodně mluví, ale málokdo má odvahu je testovat, říká Petr Volf z agentury Cavixo

V září klesla cena za proklik u všech formátů kromě Banneru 300x600 a Brandingu. CPM Banneru 300x600 se stále drží pod hranicí 1 Eura. V HbbTV tento měsíc převažovaly proklikové kampaně.

V srpnu stouplo CPM u všech formátů kromě videa a Banneru 300x600. Největší změnu zaznamenal Banner 300x600, u kterého CPC spadlo z 27 Kč na 17 Kč. Je to tak nejnižší cena za klik u tohoto formátu za dosavadní rok. CTR u videa zaznamenalo nárůst, konkrétně z 0,69 % na 1,30 %, stále také roste CTR Mobilního Brandingu.

V červenci byla video reklama v tomto roce nejlevnější (CPM 126 Kč). CTR Mobilního Brandingu od března stále roste (2,31 %). Co se týče HbbTV formátů, tak se více prodávaly kampaně s proklikem, proto rapidně vzrostlo CTR a snížilo se CPM u TV banneru. Průměrná cena za proklik u HbbTV banneru byla v červenci 15 Kč, letos tedy zatím nejlevnější.

V červnu zaznamenala největší nárůst CPM video reklama, CPM se zvýšilo také u Brandingu (o 2,6 %) a Mobilního Brandingu (o 5,7 %).

V květnu výrazně narostlo CTR videoreklamy, proklikovost se zvýšila také u Mobilního Brandingu. Naopak CTR TV Banneru výrazně kleslo.

V dubnu došlo k poklesu ceny u Brandingu, a to o 10%. Vzrostla proklikovost Mobilního Brandingu i Nativní reklamy a TV Banner si stále drží svoje CTR.

Prémiové formáty Branding a Interscroller v březnu zlevnily. Naopak Mobilní Branding, i přes znatelný pokles proklikovosti, zdražil o 5%. Televizní banner se vrátil nad 2% prokliků a stal se tak opět formátem s nejvyšším CTR.

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen klesly v únoru jen u mobilních formátů a Brandingu. Nejvyšší CTR drží stále Televizní banner a video reklama, nicméně jejich hodnoty se dostaly pod 2 %.

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen v lednu klesaly. Naopak míra prokliku u formátů rostla. Nejvyšších hodnot CTR dosáhl Televizní banner a video reklama.

V prosinci rostla míra prokliku reklamních formátů v síti R2B2. Televizní banner opět dosáhl CTR přes 2 %. Zvýšení cen se týkalo zejména mobilních formátů.

Programatická reklama roste meziročně o desítky procent. Technologická společnost R2B2, která provozuje digitální reklamní síť, zpracovala vývoj cen a výkonů reklamních formátů za rok 2018. Data vycházejí z RTB Indexu, který společnost publikuje na měsíční bázi.