RTB Index

Zanedlouho tomu bude rok, co vešlo v platnost Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR. Nařízení se vztahuje na všechny, kteří shromažďují nebo zpracovávají osobní údaje občanů EU.

Jaká úskalí má technické řešení GDPR pro majitele webů?

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen klesly v únoru jen u mobilních formátů a Brandingu. Nejvyšší CTR drží stále Televizní banner a video reklama, nicméně jejich hodnoty se dostaly pod 2 %.

Ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen v lednu klesaly. Naopak míra prokliku u formátů rostla. Nejvyšších hodnot CTR dosáhl Televizní banner a video reklama.

V prosinci rostla míra prokliku reklamních formátů v síti R2B2. Televizní banner opět dosáhl CTR přes 2 %. Zvýšení cen se týkalo zejména mobilních formátů.

Programatická reklama roste meziročně o desítky procent. Technologická společnost R2B2, která provozuje digitální reklamní síť, zpracovala vývoj cen a výkonů reklamních formátů za rok 2018. Data vycházejí z RTB Indexu, který společnost publikuje na měsíční bázi.

Ceny RTB reklamy se v síti R2B2 Multiscreen v listopadu zvyšovaly, proklikovost vybraných formátů nikoliv. V té se dařilo televizním bannerům.

Průměrná cena reklamy se v síti R2B2 Multiscreen neměnila. Vybrané online formáty však zlevnily, televizní banner dokonce o více než čtvrtinu.

V září se CTR v síti R2B2 Multiscreen zvýšilo, vybrané formáty si však nepolepšily. Televizní banner posiloval v efektivitě a zároveň zdražoval.

Srpen patřil nižší míře prokliků u bannerových formátů. Naopak se v CTR dařilo videu a televizní reklamě v HbbTV.

Červencový RTB Index opět ukazuje různý vývoj hodnot napříč formáty. Do monitoringu jsou nově zařazeny také Bumper a Interscroller.

Červen patří v reklamě mezi silné měsíce. To platí i v RTB reklamě. Jak se to projevilo na výkonech a cenách v digitální síti R2B2 Multiscreen, se dozvíte v novém RTB Indexu.

Květen v RTB reklamě patřil poklesu CTR. Ceny za tisíc impresí se příliš neměnily. Průměrná hodnota CPM za celou síť R2B2 Multiscreen byla v květnu 51 Kč. Míra prokliku se propadla o 18 procent na konečnou hodnotu 0,46 %.