RTB Index – září 2017

9.10.2017, RTB Index

Ceny RTB reklamy v září mírně klesly. Nativní reklama pokračovala v růstu CTR.

Průměrná hodnota CTR v celé síti Multiscreen poklesla meziměsíčně o 3 % na výsledných 0,68 %. Mírný pokles zaznamenala i průměrná cena za tisíc zobrazení, která se snížila o 6 % na konečných 56 Kč.

RTB Index – září 2017

V září se dařilo oběma typům Brandingu. Desktopový se dostal na 1,17 % CTR, mobilní se opět vrátil nad 3,5 % CTR. Oběma také vzrostla cena CPM okolo 5 %.

Nejvíce si však polepšila Nativní reklama, která dosáhla průměrné hodnoty 1,0 %. Navíc její cena CPM klesla o 7 % oproti minulému měsíci a tak cena za CPC zaznamenala 44% pokles.

U Televizního Banneru se propadla průměrná hodnota CTR na 1,66 % CTR. Průměrná cena CPM se snížila o 7 % na 490 Kč.

 

Banner

300×600 px

0,39 %
CTR
35 Kč
CPM
9 Kč
CPC

Branding

1,17 %
CTR
111 Kč
CPM
10 Kč
CPC

Mobilní Branding

3,53 %
CTR
79 Kč
CPM
2 Kč
CPC

Nativní reklama

1,00 %
CTR
50 Kč
CPM
5 Kč
CPC

Video

preroll, outstream

1,40 %
CTR
132 Kč
CPM
9 Kč
CPC

Televizní banner

1,66 %
CTR
490 Kč
CPM
30 Kč
CPC