RTB Index – prosinec 2017

11.1.2018, RTB Index

Prosinec ukázal efektivitu formátů RTB reklamy ve špičce sezóny. Ve srovnání s listopadem se průměrné CPM za celou síť R2B2 Multiscreen zvýšilo o necelé 2 % a CTR o 6 %. V absolutních hodnotách to bylo 64 Kč u CPM a 0,61 % u CTR.

RTB Index – prosinec 2017

Poslední část hlavní sezóny ukázala rozdíly v efektivitě formátů. U hodnoty CTR se nepříliš dařilo videu a oběma Brandingům. Přesto si tyto formáty udržely CTR nad 1 %. Znatelnější propad ve výkonu se týkal Banneru 300×600, který dosáhl na průměrné CTR 0,11 %, což při ceně CPM 46 Kč rapidně zvýšilo cenu za proklik. Ta se vyšplhala až na 41 Kč. V prosinci se naopak dařilo Nativní reklamě, která si ve srovnání s listopadem polepšila o 24 % v míře interaktivity a zároveň se její cena za tisíc impresí snížila o necelých 13 %.

Televizní banner zaznamenal vyšší propad CTR, konkrétně o 38 % ve srovnání s předchozím měsícem. Ceny tohoto formátu zůstaly téměř nezměněny na konečné hodnotě 530 Kč.

Banner

300×600 px

0,11 %
CTR
46 Kč
CPM
41 Kč
CPC

Branding

1,00 %
CTR
118 Kč
CPM
12 Kč
CPC

Mobilní Branding

1,82 %
CTR
61 Kč
CPM
3 Kč
CPC

Nativní reklama

1,04 %
CTR
51 Kč
CPM
5 Kč
CPC

Video

preroll, outstream

1,33 %
CTR
139 Kč
CPM
10 Kč
CPC

Televizní banner

1,19 %
CTR
530 Kč
CPM
45 Kč
CPC