RTB Index – leden 2018

9.2.2018, RTB Index

Po zvyšování cen v hlavní sezóně se trend obrátil a průměrné ceny RTB reklamy v síti R2B2 Multiscreen klesly v lednu o 21 %. Stejným směrem se vyvíjela míra interakce CTR, která se průměrně za celou síť snížila o 12 %.

RTB Index – leden 2018

Výsledkem v absolutních hodnotách bylo průměrné CPM 51 Kč a míra interakce CTR 0,54 %. U téměř všech vybraných formátů v RTB Indexu byl vývoj CTR opačný a kromě Nativní reklamy si formáty polepšily. Nejvíce pak oba typy Brandingů, které meziměsíčně rostly o 67 %, resp. 38 % u mobilního. CTR Nativní reklamy se snížilo o 20 %.

V lednových kampaních v HbbTV převažovaly kampaně s nevyužitím prokliku bannerů, což vedlo k razantnímu poklesu průměrného CTR, které bylo historicky nejnižší. To se dostalo až na 0,35 %. I přes pokles ceny CPM o 16 % se cena za proklik vyšplhala na konečných 128 Kč.

Banner

300×600 px

0,11 %
CTR
32 Kč
CPM
27 Kč
CPC

Branding

1,67 %
CTR
112 Kč
CPM
7 Kč
CPC

Mobilní Branding

2,52 %
CTR
76 Kč
CPM
3 Kč
CPC

Nativní reklama

0,83 %
CTR
45 Kč
CPM
5 Kč
CPC

Video

preroll, outstream

1,52 %
CTR
116 Kč
CPM
8 Kč
CPC

Televizní banner

035 %
CTR
446 Kč
CPM
128 Kč
CPC