RTB Index – květen 2017

5.6.2017, RTB Index

Měsíc květen nepřinesl větší výkyvy v cenách, ve výkonech však ano. Průměrná cena za CPM klesla o pouhá 3 % na 82 Kč. Oproti tomu se zvedla průměrná cena za proklik z 9 Kč na 10 Kč. Průměrný výkon CTR se propadl ve srovnání s dubnem o 13 % na 0,86 % a dosáhl tak podobných hodnot jako v březnu tohoto roku.

RTB Index – květen 2017

Televizní banner, který je nově zařazen v monitoringu, zaznamenal 6% propad ve výkonu CTR na 2,18 %. Cena CPM se zvýšila o 1 % na 449 Kč. Důvodem je i nárůst podílu využití formátu Push 2 Play. Cena za proklik se zvýšila o 2 Kč na průměrných 21 Kč.

U online formátů nastal vyšší výkyv v CTR u Video reklamy, kde byl meziměsíční propad o 23 % a u Banneru o 22 % stejným směrem. Jediný větší pohyb ceny u online formátů zaznamenala Nativní reklama, u níž se cena za CPM zvýšila o 21 % na 51 Kč a zároveň cena za CPC o 19 % na průměrných 16 Kč.