RTB Index – březen 2018

10.4.2018, RTB Index

Po únorovém stoupání se ceny RTB reklamy opět vydaly opačným směrem. Průměrná cena za tisíc zobrazení CPM klesla o necelých 7 % na 52 Kč. Průměrná míra prokliku CTR v celé síti R2B2 Multiscreen se snížila o 9 % na 0,56 %.

RTB Index – březen 2018

Hodnoty CTR se propadly i u některých formátů. Konkrétně šlo o Branding a video. Míra prokliků se u videa propadla meziměsíčně o 20 % a u Brandingu dokonce o 30 %. Průměrná cena CPM u videa klesla o 2,5 % a v případě Brandingu zůstala stejná. Dařilo se však Nativní reklamě a Mobilnímu Brandingu, u nichž se hodnota CTR zvýšila o 25 %, resp. 17 %. Nativní reklama byla formátem, který od února nejvíce zlevnil, konkrétně o 16 %.

Televizní banner v HbbTV zůstal na podobných hodnotách jako v předchozím měsíci. Jeho CTR se zvýšilo o 1 % a CPM o 3 %.

Banner

300×600 px

0,09 %
CTR
36 Kč
CPM
40 Kč
CPC

Branding

1,10 %
CTR
119 Kč
CPM
11 Kč
CPC

Mobilní Branding

2,43 %
CTR
76 Kč
CPM
3 Kč
CPC

Nativní reklama

0,86 %
CTR
41 Kč
CPM
5 Kč
CPC

Video

preroll, outstream

1,33 %
CTR
130 Kč
CPM
10 Kč
CPC

Televizní banner

1,30 %
CTR
546 Kč
CPM
42 Kč
CPC