RTB Index – březen 2017

5.4.2017, RTB Index

Měsíc březen 2017 ukázal jarní růst investic do reklamy, který se odráží na výkonech a průměrných cenách v RTB. Ty se pohybovaly u CPM kolem 83 Kč. Oproti únoru 2017 je to 20% růst (únorové CPM 69 Kč). U vybraných formátů jsou ceny CPM stabilnější a jen s mírnou odchylkou od cen únorových.

RTB Index – březen 2017

Pouze cena Videa rostla výrazněji, tak jak společnost R2B2 předpovídala dříve zde, na průměrných 174 Kč za CPM, což je 14% růst oproti únoru. Narozdíl od cen za CPM se výrazněji pohybovaly CTR u vybraných formátů. Oba typy Brandingů, jak mobilní, tak klasický, zaznamenaly od února výraznější pokles. Konkrétně Mobilní branding dosahoval 1,21 % CTR, klasický pak 1,42 %.

Výraznější růsty CTR byly u Nativní reklamy, konkrétně o 30 % na konečných 0,46 %. Jelikož ceny CPM zůstaly stejné, je tento formát efektivnější, z čehož plyne i nižší CPC s výsledkem 11 Kč za průměr. Podobný vývoj byl i u Video formátů, kde se CTR zvedlo o 19 % na 1,44 %. Přes vyšší CPM klesla cena u CPC jen mírně na 12 Kč. Ceny CPM u odmaskovaných domén byly vyšší průměrně o 58 % napříč vybranými formáty oproti masce R2B2.