R2B2 se bude v roce 2018 otevírat

, Tiskové zprávy

Česká digitální reklamní síť R2B2 zveřejňuje své plány na příští rok. Čekají ji další inovace, ale také větší transparence a mezinárodní expanze. R2B2 se bude v roce 2018 otevírat.

R2B2 se bude v roce 2018 otevírat

„Je vidět, že světový nástup programatického nákupu zasahuje Českou republiku naplno,” hodnotí prozatimní výsledky konce roku 2017 Martin Čelikovský, CEO R2B2, a dodává aktuální příklad: „Ve špičce proteče naší sítí nativní reklama za 290 000 Kč za den, to je uspokojivý výsledek.”

Nejen s nativní reklamou vyjadřují zakladatelé společnosti opatrnou spokojenost. „Také programatický nákup brandingu webových stránek roste rychle,” doplňuje kolegu Kamil Foltin, CTO. Programatický branding je největší webový reklamní formát, který lze v České republice nakupovat pomocí online automatizace. Společnost R2B2 ho uvedla již v roce 2015 jako první na trhu. „Formát posléze převzala i konkurence, i když jen částečně. I tak se ale podařilo sjednotit alespoň rozměry, což přináší pohodlí zadavatelům, a také proto je tak oblíbený,” připomíná Čelikovský. V listopadové špičce tohoto roku proteklo sítí R2B2 programatického brandingu za 120 000 Kč za den. Ten lze navíc nyní zakoupit i ve formě video brandingu, při kterém je webová stránka orámovaná pohyblivým spotem.

Hlavním tématem pro rok 2018 bude v R2B2 otevírání. „V některých případech nás uzavřenost omezuje při dalším rozvoji, proto jsme naplánovali na příští rok několik priorit. Otevírat se budeme jak směrem k dalším vydavatelům a televizím, tak směrem k inzerentům,” popisuje aktuální strategii Foltin.

Vydavatelům nabídne společnost bezplatně svoji technologii pro zapojení ostatních zdrojů programatické poptávky do transparentní aukce. „Je to pro všechny zúčastněné win-win nabídka. Vydavatelé dostanou technologii, která umí programaticky prodávat všechny formáty — od supernativní reklamy, přes brandingy a videa, až po klasické bannery. A to na počítačích, mobilech i televizorech,” uvádí Čelikovský. R2B2 používá pro programatický prodej 10 standardizovaných formátů, kterými zajišťuje kompletní pokrytí digitálního reklamního prostoru.

„Naše řešení je výhodné i pro ostatní programatické zdroje, protože jsou zapojeny v transparentní — tzv. client-side aukci. Největší užitek mají ale samotní inzerenti, pro které se velké množství reklamních formátů redukuje na 10. Především u komplikovanějších formátů jako je supernativní reklama a branding to představuje nezanedbatelné úspory,” doplňuje výhody Foltin.

R2B2 AYM, jak se vydavatelská technologie jmenuje, bude mít vylepšený reporting, včetně tzv. API reportingu pro strojovou komunikaci. „Rádi bychom systém rozšířili i o dynamické optimalizační tipy a zajímavé statistiky. Jedna věc je světové trendy sledovat, a jiná je uvádět do praxe. A v tom jsme snad dobří,” říká Čelikovský.

R2B2 chystá novinky také pro inzerenty. V roce 2018 bude pro AYM otevřen certifikační program, který umožní připojit do sítě další poptávkové a datové partnery. „Musíme zajišťovat kompatibilitu nejen napříč formáty, ale také napříč zcela různorodými prostředími televizí, počítačů a mobilů — to klade i na naše partnery o něco větší nároky, než je běžné,” vysvětluje Foltin.

Zejména s televizí má R2B2 smělé plány. „S kolegy z Hybridu se nám daří prokopávat cestu k programatické televizi. Už nyní proteče v malé zemi uprostřed Evropy na televizní obrazovky ve špičce programatická reklama za 70 000 Kč za den. A to vše díky technologii HbbTV a za pomoci aukce v reálném čase,” pochvaluje si spolupráci mezi společnostmi Čelikovský a dodává: „Věříme, že tento úspěch nadchne i zahraniční televize. HbbTV je mezinárodní — stejně jako Internet.”

Na závěr zástupci společnosti uvádějí naopak něco, k čemu dojít nemá: „Rozhodně se nechystáme stěhovat z Dejvic. I když máme skromné kanceláře, pracuje se nám tady dobře. Je tady klidné a inspirativní prostředí. Stavíme tady most mezi Internetem a televizí a to může být zajímavé i pro budoucí absolventy ČVUT, v jehož těsném sousedství sídlíme.”