R2B2 přichází s novým přístupem při nákupu videa

17.9.2015, Tiskové zprávy

Zpřístupnit videoreklamu marketingové veřejnosti a rozšířit tzv. programatický nákup, to jsou hlavní cíle nových aktivit technologické společnosti R2B2.

„Nový přístup reaguje na požadavky trhu, tj. marketérů, kteří stále častěji kladou větší důraz na internetová videa,“ říká Stanislav Mottl z R2B2. „Plánování videoreklamy se tak stává citelně dostupnější. Výhodou programatického nákupu videoreklamy oproti dvoustranným dohodám je možnost cílení a celková kontrola průběhu kampaně,“ zmiňuje nejzásadnější benefity Mottl. R2B2 rozšiřuje programatický nákup videoreklamy i na české prémiové servery, tj. iDnes.cz, Prima PLAY nebo Playtvak.cz.
R2B2 přichází s unikátním konceptem pro plánování a nákupu videoreklamy. Kromě standardních video serverů lze do kampaní zařadit i české prémiové servery, jako jsou iDnes.cz nebo Prima PLAY. Právě rozšířením o české servery vzniká nový prostor pro opakované zasažení nejen na Youtube, ale i na zpravodajských a zábavních serverech. Podle Stanislava Mottla z R2B2 jsou dostupné statisíce až milion zobrazení post-roll denně s vyvolávací cenou, tzv. floor price 150 Kč CPM.
„Velkou výhodou je možnost využít metody cílení dostupné v Adformu, ale také externích dat,“ uvádí Mottl s tím, že videoreklamu lze nakupovat v klasické aukci nebo prostřednictvím tzv. private dealů. Maximální délka videa je stanovena na 30s. „Inventory je dostupné přes nákupní platformu Adform pod názvem R2B2 Video (test)”, upřesňuje Stanislav Mottl.

Budoucí trend

Novou platformu R2B2 video již vyzkoušelo několik inzerentů a proběhly také první kampaně. Potěšující je poměrně vysoké CTR, přesahující 4 %. „Samotné inventory je samo o sobě prémiové a navíc dobré CTR a CPC spolu s možnostmi přesného cílení jsou skvělými předpoklady pro úspěšný rozvoj tohoto reklamního kanálu. Dle našeho odhadu bude zájem o videoreklamu nakupovanou programaticky stoupat rychleji než velikost dostupného inventory,“ předpovídá budoucí trend Mottl. R2B2 očekává ustálení ceny na 300 Kč CPM za post-rolly během podzimních měsíců.