R2B2 nabízí programaticky i branding stránek

18.11.2015, Tiskové zprávy

Programatický prodej reklamy se v Česku skokově rozvíjí. Poslední velkou mezeru v programatických formátech tyto dny zaplňuje technologická společnost R2B2.

Branding, neboli placené podkreslení webových stránek reklamní kreativou, je nyní dostupný v systému Adform. „Reklamní průmysl je jednoznačně na cestě k automatizaci. V západních ekonomikách se tento trend již naplno projevil. Programatický nákup roste nejen proto, že transakce jsou rychlé a výhodné, ale také pro svoji efektivnost ve využívání a aplikování dat,“ říká Stanislav Mottl z R2B2.

V České republice je formát „branding“ velmi populární a je povinnou součástí každé větší on-line kampaně. Jeho specifikem je téměř 100 % viditelnost, prestiž spojená s vizuálním propojením s prémiovými weby a velkorysý prostor pro sdělení.

Ve spojení s programatikou se stává branding ještě o úroveň atraktivnější. „Inzerent získává všechny mocné nástroje cílení, může brandovat stránky výhradně ve spojení se svým publikem, a tím ušetřit prostředky za plošné display brandování. Navíc má nad průběhem kampaně neustálou kontrolu,“ zmiňuje nejdůležitější argumenty proč využít novinku Mottl z R2B2.

Jako první otestovala nový formát digitální agentura Adexpres. „Věříme, že nám tento formát pomůže rozšířit možnosti programatického nákupu pro naše klienty zejména v kampaních zaměřených na brand a reach. Je to jedno z mnoha zlepšení, které se nám podařilo v tomto roce zrealizovat,“ uvedl Petr Jahn, strategický ředitel agentury Adexpres.

Jako první lze programatický nákup brandingu realizovat v on-line tržišti Adform. „Ve spolupráci s R2B2 jsme pro nasazování formátu v Adform DSP připravili velmi jednoduchý postup, který je shodný s postupem při nasazování standardních display bannerů. Nabídka zobrazení je realizována prostřednictvím Adform SSP,“ doplňuje Ondřej Bartůněk, manažer pro partnerskou spolupráci Adform Czech Republic.

Programatický koláč podle eMarketer roste rychle. Meziročně údajně došlo k celkovému navýšení o 5 mld. dolarů. „Velkou výhodou je, že programatické systémy se rychle dostávají k některým tradičním televizním videoinventory na internetu a zároveň k velkému množství reklamního času. To v praxi činí programatický nákup atraktivnější,“ vysvětluje Mottl, který předpokládá, že by se branding spolu s videem mohl stát pro rok 2016 stěžejním programatickým formátem. „Možnosti programatického zásahu se tím prudce rozrůstají, což je dobrou zprávou pro celý obor,“ dodává Mottl.