Push2Play je nový programatický televizní formát

20.10.2016, Tiskové zprávy

Společnosti R2B2 a Hybrid představují nový televizní formát nazvaný Push2Play. Jedná se o reklamní banner, který po stisknutí tlačítka spustí video. Je jedinečný v tom, že divák může video shlédnout přímo uvnitř televizního programu bezprostředně po stisku červeného tlačítka.

Push2Play je letos již třetí novinkou v programatickém prodeji HbbTV. Je to bannerový formát, u​ kterého má divák možnost si stisknutím červeného tlačítka na dálkovém ovladači spustit reklamní videospot. Za bannerový formát je považován proto, že inzerenti platí za zobrazení banneru, nikoliv za přehrání samotného videa. Doteď mohli inzerenti využít Banner s proklikem do microsite a Preroll – videospot, který se spouští před shlédnutím obsahu videotéky.

Oproti Prerollu je hlavní výhodou nového formátu množství jeho zobrazení. “Preroll se divákovi přehraje pouze ve videotéce, kdežto Push2Play banner se zobrazuje přímo ve vysílání a má potenciál zasáhnout větší množství diváků,” porovnává Mottl a dodává: “U klasického banneru zase musel inzerent počítat s náklady na microsite. Video už však většinou má z jiných online kampaní a může tak značně ušetřit.”

Push2Play dává programatice v HbbTV úplně nové možnosti. “Představte si, že v televizi běží pořad o automobilech. Inzerent v tu chvíli upoutá diváka například bannerem: ‘Chcete vidět jak vypadá nová Škoda Octavia?’. CTR takto vhodně vytvořených kampaní může být výrazně vyšší, než je běžné, a divák to navíc vůbec nemusí považovat za rušivé,” shrnuje Mottl.

“Formát Push2Play je ideální nástroj pro prezentaci produktu v televizním prostředí. Divák, který je vtažen do děje, očekává zajímavou audiovizuální reklamu na kterou je de facto zvyklý. Na druhou stranu, programatický nákup je elegantní řešení distribuce komerčního sdělení pro inzerenty,” popisuje novinku Lukáš Hnilička, CEO společnosti Hybrid zaměřující se na komerční využití HbbTV.

Kromě programatiky v HbbTV se R2B2 věnuje inovacím v oblasti programatického obchodu napříč všemi mediatypy. Programaticky prodává nativní reklamu, v srpnu rozšířila mobilní reklamu o funkci Click 2 Call. Provozuje platformu na prodej tištěné reklamy a reklamy v OOH prostředí.