Programatická reklama v HbbTV získává svou největší inovaci v roce 2017 – obsahové cílení

11.9.2017, Tiskové zprávy

Společnost R2B2, která provozuje programatickou reklamní síť Multiscreen, do níž patří kromě internetového obsahu také 8 českých televizních stanic, představuje největší novinku roku 2017 – obsahové cílení reklamy v HbbTV.

Programatická reklama v HbbTV získává svou největší inovaci v roce 2017 – obsahové cílení

Obsahové cílení je známé hlavně z prostředí Internetu. Nyní se však dostává i na televizní obrazovky a rozšiřuje tak možnosti programatického nákupu reklamního prostoru o dlouho očekávanou inovaci. Zadavatelé reklamy mohou zvolit cílení podle kritérií odpovídajících povaze pořadů, které diváci aktuálně sledují. V praxi to znamená, že se reklama začne zobrazovat pouze během pořadů, které zvolenému cílení odpovídají. Zadavatel může vybírat ze žánrů, témat, ale také na základě sociodemografie.

„Automatizované obsahové cílení výrazně ulehčuje práci pro nákupčí reklamy, kteří museli doposud manuálně vyhledávat v televizním programu a nastavovat několik plánů pro reklamní sdělení. Naše obsahové cílení předchází také tomu, že nákupčí zapomene na některý z pořadů, který může být vhodný pro jeho reklamní sdělení. Dostatečný rozsah žánrů, témat, ale i sociodemografické vlastnosti diváka mu dávají širokou nabídku pro výběr správného publika,” doplňuje Aleš Sekanina ze společnosti R2B2.

Reklamní sdělení se díky technologii HbbTV zobrazuje na televizních obrazovkách v internetové vrstvě a doprovází tak klasické televizní vysílání. Mezi dostupné reklamními formáty patří bannery a videospoty.

Programatický prodej televizní reklamy v HbbTV odstartovaly v roce 2016 společnosti R2B2 a Hybrid, které zároveň uzavřely generální partnerství. Dnes společně rozšiřují své portfolio televizních stanic a vylepšují možnosti inzerce na televizních obrazovkách.