Reklamní formáty a standardizace

Dlouhodobá udržitelnost je pro nás důležitý faktor a proto při volbě reklamních formátů hledáme vhodný kompromis mezi výkonem a přijatelností pro uživatele. U invazivnějších formátů dbáme na adekvátní cenotvorbu a tím regulujeme jejich nadužívání.

intro image

Kromě toho hledáme další přirozené způsoby zvyšování efektivity reklamních formátů (například optimalizací jejich struktury nebo využíváním „chytrých“ Rich Media reklam). Reklamy R2B2 je možné vkládat do stránek skrze reklamní systémy nebo přímo.

 

„Native first“

Věříme budoucnosti nativní reklamy a proto většinu reklamních pozic dopředu připravujeme jako nativní – tedy takové, které co nejpřirozeněji doplní vzhled média nebo aplikace.

S tvorbou nativních reklam máme zkušenosti od roku 2013, ve kterém jsme připravovali nativní formáty pro desetitisíce webů ze sítě Webgarden a bylo výhodné přistupovat k monetizaci od základu nativně a s pomocí automatizace. Výsledkem našeho vývoje byla metodika, která vede k řádovému zvýšení výkonu reklamních jednotek.

Přípravě nativních formátů věnujeme hodně úsilí, u každé jednotky individuálně posuzujeme její vzhled v kontextu webu nebo aplikace a ve většině případů manuálně připravujeme již do začátku několik variant její podoby. V kombinaci s proprietárním adserverem R2B2 Adtrack jsme schopni tyto pozice využívat i pro „supernativní“ reklamu.

section image

Supernativní reklama R2B2

Supernativní reklama je vizuálně ve všech ohledech stejná, jako ostatní obsah webu nebo aplikace. Není tedy obsahu pouze podobná, ale je do něj přímo generovaná. Tím se zajišťuje její věrná podoba i rensponzivita pro různé typy zařízení. Jediné, co reklamu od obsahu odlišuje je její označení.

V R2B2 jsme připravili univerzální standard pro nativní reklamu, který používá jednu strukturovanou kreativu pro všechny weby, aplikace a typy obrazovek a zařízení. Systém z ní automaticky vybírá nejvhodnější podmnožinu obrázků a textů pro každou reklamní pozici. Díky tomu je možné standard používat jak pro „přibližně“ nativní reklamu, tak pro „pixel perfect“ obrázky a texty.

V budoucnu je možné tento standard použít pro libovolně velké (či malé) obrazovky – od notifikačních proužků po digitální billboardy, kombinovat v ní texty, obrázky, titulky a videa, či ji doplnit o dílčí interaktivitu, Rich Media a podobně.

section image

R2B2 Branding

V roce 2015 jsme navrhli standard pro programatický R2B2 Branding 2000×1400, který se stal v České republice obecně používaným. Tímto formátem jsme otevřeli dveře programaticky brandovým kampaním a naučili jsme ho využívat již přes 150 zadavatelů.

Inovativní technické řešení R2B2 Brandingu přináší vysokou škálovatelnost, univerzální použití na 90 % webů a především velice důležité pohodlí pro inzerenty, kteří mohou tento vysoce viditelný formát (téměř 100 %) vytvářet v jednoduchém grafickém editoru nebo naopak s pokročilou interaktivitou a efekty v HTML5.

section image

R2B2 Mobilní Branding

Pro brandové kampaně na mobilních telefonech jsme standardizovali responzivní formát R2B2 Mobilní branding, který vyniká vysokou viditelností (pokrývá cca 28 % plochy displaye) a je „mobile first“, takže jeho kreativy je možné už při tvorbě optimalizovat pro zobrazení na dotykovém zařízení.

Uživatel může tento formát vypnout a dalších 30 minut se mu již nezobrazuje ani při procházení dalších stránek webu.

section image

Spoty a video reklama

Od září 2015 R2B2 také úspěšně monetizuje video inventory, které pro nákup využívá již přes 100 zadavatelů.

section image