Červené tlačítko anebHbbTV

HbbTV neboli červené tlačítko je technologií, která umožňuje divákovi využít vymoženosti Internetu na televizní obrazovce. V HbbTV se diváci můžou setkat s videotékami, televizními programy či předpovědí počasí, do kterých se dostanou právě přes červené tlačítko.

Kolik diváků se dívá na HbbTV?

Hybridní televizi v České republice sleduje 1 764 680 diváků.

Na základě výzkumu vyplynulo, že při sledování hybridního vysílání HbbTV jsou u televizoru průměrně dva diváci (resp. 2,06 diváka na jednu obrazovku). Z aktivní cílové skupiny spadá 58 % diváků do věkové hranice 25–54 let. Dále se 38 % diváků řadí do A+B socioekonomické třídy.

(zdroj: FTV Prima, únor 2018)

section image

Reklama v HbbTV

I v HbbTV je možné inzerovat. Reklama se na televizní obrazovce objevuje po interaktivitě diváka, ať už při přepínání pořadů či využívání funkcí červeného tlačítka. To znamená, že reklama se objeví výhradně v divákově přítomnosti. Červené tlačítko může dále divák využít k prokliku z reklamního sdělení do interaktivní reklamní aplikace nebo na videospot.

section image

Proč je výhodné programaticky inzerovat v HbbTV?

Stejně jako v online reklamě, je nyní možné řídit a optimalizovat kampaně v reálném čase i v HbbTV. Programatika umožňuje také pokročilé cílení pro oslovení relevantní skupiny diváků.

Další výhody HbbTV reklamy

  • Možnost inzerce na 11 televizních stanicích zároveň v ČR a SK
  • Okamžité spuštění reklamní kampaně
  • Reklama na největší obrazovce v domácnosti
  • Minimální vstupní náklady
  • Vlastní pravidla pro rozpočet a časové rozložení kampaně
  • Přítomnost diváků u reklamního sdělení
  • Transparentní nákup díky aukci v reálném čase (RTB)
  • Neotřelé a zároveň standardizované reklamní formáty
Jaké jsou rozdíly mezi TV a HbbTV reklamou?
section image

Jaké statistiky se dají získat z programatické kampaně v HbbTV?

R2B2 Multiscreen standardizuje formáty a metriky pro všechny typy obrazovek a proto se i pro HbbTV využívají metriky známé z online prostředí.

  • Počet impresí vč. unikátního zásahu
  • Míra interakce (CTR)
  • Cena za interakci (CPC)
  • Dokoukanost videí (25%, 50%, 75%, 100%)

Programatický nákup umožňuje sledovat metriky v reálném čase a napříč dimenzemi.

section image

Zapojené televizní stanice v síti R2B2

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • Jak nakoupit programatickou reklamu v HbbTV

    Reklama v HbbTV se nakupuje v nákupním softwaru Adform DSP (přes inventory/exchange R2B2 HbbTV). Nákup probíhá obchodním modelem CPM (cena za tisíc impresí) s využitím aukce v reálném čase (RTB).

    V nákupním softwaru si nastavujete také pravidla pro rozpočet, rozložení kampaně během dne a týdne, frekvenci zobrazení, retargeting a cílení.

    section image

    V České republice už využívají programatickou HbbTV reklamu třeba tyto společnosti

    HbbTV průvodce

    R2B2 připravila průvodce všemi možnostmi červeného tlačítka. Je v něm vše od základních informací, přes formáty, cílení až po strategie marketingové komunikace.

    section image