Nativní reklama

Nejpřirozenější online reklama se všemi výhodami programatického nákupu

  • Kontrola nad kampaní v reálném čase
  • ​Individuální kreativy pro různá publika
  • Pokročilé možnosti cílení, nákupu dat a optimalizace
  • Storytelling a další formy retargetingu
  • Programatické propojení s celou kampaní
  • Cílení
  • Nativní reklama

Popis

Nativní reklama kombinuje výhody programatické reklamy a PR článků. Vypadá jako anotace článku a je od ní rozeznatelná pouze tím, že je označená. Čím více se podobá běžnému úvodnímu textu k článku a obrázek zapadá mezi ostatní fotografie, tím lepší výsledek lze očekávat. Spojení s redakčním obsahem jí dodává na věrohodnosti. Narozdíl od anotace k článku, proklikává nativní reklama přímo na web inzerenta, kde další obsah vhodně navazuje, dokončuje nebo rozšiřuje téma nativní reklamy.

Nativní reklama obsahuje vždy titulek, obrázek a krátký text. Počet znaků a velikost obrázku jsou vzhledem k umístění mezi anotace článků omezeny, to zaručuje, že reklama „splyne“ s okolím, což je podstata jejího správného působení.

Supernativita

R2B2 má unikátní výhodu supernativity (tzv. pixel-perfect). Reklamu je možné přesně přizpůsobit pro každý web jednotlivě. Toho lze dosáhnout vložením více textů a obrázků o různých rozměrech do jedné reklamy (šablony). Technologie R2B2 při každém jednotlivém zobrazení (na každé webové stránce, kde je reklama zobrazena) automaticky zvolí rozměrově nejvhodnější text a obrázek.

Tvorba kreativy

Na vlastní straně si připravíte obrázek o třech velikostech a texty dle požadavků technické specifikace. Pro správné nahrání kreativy do Adform DSP, prosím, postupujte dle návodu. Odkaz na návod naleznete níže.

Nabízíme několik variant šablon podle počtu kombinací titulků a popisků. Jak lze tyto texty spolu kombinovat si můžete přečíst v návodu pro vytvoření kreativy.

Stáhněte si návod pro tvorbu kreativy

Ke stažení

Technická specifikace

Optimální nativní reklama má několik variant délek textů (dále jen “popisků”) a rozměrů obrázků. Šablona obsahuje minimálně jeden titulek, jeden popisek a jeden obrázek. Součástí šablony může být i CTA popisek (např. “Číst více”).

Titulek a popisek

Doporučené kombinace:

  • nadpis: 80 znaků, popisek: 110 znaků
  • nadpis: 75 znaků, popisek: 160 znaků
  • nadpis: 40 znaků, popisek: 100 znaků
  • nadpis: 50 znaků, popisek: 55 znaků
  • nadpis: 60 znaků, popisek: 130 znaků

Nativní reklama skrze R2B2 umožňuje vytvořit kombinace textových prvků mezi sebou vč. CTA popisku. Počet povolených parametrů je maximálně 10.

Obrázek

  • Doporučená sada obrázků o rozměrech 252×189, 300×200 a 320×180 px
  • Datová velikost obrázku max. 50kB
  • Povolené formáty obrázků JPG a PNG

Tři rozměry obrázků slouží pro lepší přizpůsobení reklamy napříč obsahem jednotlivých médií v sítí R2B2. V případě nahrání obrázků s jinými rozměry může dojít k tzv. resizingu - úpravě velikosti obrázku u toho, jenž systém vyhodnotí jako nejvhodnější.

Jak pro obrázky, tak i pro texty platí, že lze při cílení na konkrétní web či pozici volit zcela přesný rozměr/délku a tím dosáhnout ještě nativnějšího zobrazení.

Případové studie

Společnost Bolton Czechia společně s agenturou Sun Marketing spustila programatickou reklamu napříč portfoliem formátů R2B2 sítě, mimo jiné i nativní reklamu.