HbbTV propojuje televizi s internetem, shodli se účastníci mezinárodního symposia

, R2B2 v médiích

Měnící se způsoby konzumace médií spolu s vzrůstajícím tlakem na vysílatele a nástupem nových technologie, jako je HbbTV, ukazují, jak přilákat diváky zpět před televizní obrazovky. A jak na tom vydělat. Hybridní vysílání jako nová krev pro chřadnoucí televizní byznys, tak by se dala shrnout nálada i poselství šestého ročníku odborné akce HbbTV Annual Symposium, která se letos konala v konferenčních prostorách Auditorium Antonianum v italském Římě. Po organizační stránce konferenci zajišťovala světová HbbTV asociace a italské HD Forum.

HbbTV propojuje televizi s internetem, shodli se účastníci mezinárodního symposia

Prezentace z předchozích ročníků jsou dostupné na stránkách HbbTV.org, kde by se ve stejné podobě měly postupně objevit i materiály z letošního symposia.

HbbTV se rozvíjí nejen v Evropě

Celosvětově rostoucí penetraci a využívání HbbTV, které už z daleka není pouze doménou Evropy, ilustroval ve své prezentaci Paul Gray z technologické společnosti IHS Markit. Zatímco některé trhy mají úspěšně zavedené hybridní vysílání, jiné se k připojení teprve připravují.

Společnou vidinou pro všechny je příležitost přinést televizním divákům novou dimenzi zážitků, postavených na internetových vymoženostech. Smazávají se tak pomalu rozdíly mezi počítači, mobily a televizemi. Vše jsou obrazovky, podotýká Gray. Rozlišuje ale „individuální“ obsah, který konzumujeme soukromě například v mobilu, a „sdílený” obsah, který naopak sledujeme společně se svými blízkými…

Celý článek si můžete dočíst na Digizone.cz