Digitalizace ovládla i reklamu, o její cenu licitují roboti. Každý uživatel tak vidí jiné stránky

, R2B2 v médiích

Reklama se výrazně automatizovala a také zefektivnila, stále větší roli v ní hrají roboti a umělá inteligence. Obor začal ve velkém využívat možností, které mu internet a digitalizace nabízí. Postupně mizí svět obchodních zástupců a masového bombardování všech jedním a tím samým bannerem.

Digitalizace ovládla i reklamu, o její cenu licitují roboti. Každý uživatel tak vidí jiné stránky

„Už to opravdu není tak, že by se obchodníci snažili prodat inzertní prostor svého webu na měsíc dopředu,“ říká Kamil Foltin, jednatel a spolumajitel české společnosti R2B2, která je jednou z firem, jež se automatickou inzercí zabývají. Prodeje stále častěji běží v reálném čase. V momentě, kdy na stránky někdo zavítá a ještě se ani nerozkouká, už se jeho identitu snaží robot prodat na trhu.

Každý má svou cenu

O návštěvníkovi díky takzvaným cookies v internetovém prohlížeči docela hodně ví. Třeba že se právě díval na ubytování v Paříži nebo o den dříve listoval v e-shopu nabídkou mobilních telefonů. A inzerenti nabízí, kolik jsou za zobrazení reklamy takovému člověku ochotni zaplatit. Aukce proběhne během setin, maximálně desetin vteřiny a o zobrazení reklamy mohou projevit zájem i firmy na druhé straně zeměkoule. Tyto systémy používají prakticky všechna velká česká vydavatelství, například Economia, Mafra nebo Czech News Center, na straně inzerentů to využívají téměř všichni velcí zadavatelé reklamy…

Celý článek najdete na Byznys.ihned.cz