Češi jako pionýři hybridní televize ve střední Evropě. Co jim nabízí „kabelovka pro chudé“?

, R2B2 v médiích

Třetí letošní klubový večer projektu WebTop100 se věnoval průniku televizní a internetové reklamy, jak jej nabízí platforma HbbTV. Klubové setkání WebTop100 se skládalo z několika prezentací a závěrečné panelové diskuse.

Češi jako pionýři hybridní televize ve střední Evropě. Co jim nabízí „kabelovka pro chudé“?

Zajímavou kontroverzi nabídla hned první prezentace, kterou obstaral Tomáš Bičík, obchodní ředitel výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ta mimo jiné pro Asociaci televizních organizací zajišťuje peoplemetrové měření sledovanosti. Právě uvedené měření sledovanosti se od příštího roku dočká výrazné změny, kdy bude zahrnovat i sledovanost online obsahu zúčastněných televizních stanic. Před uvedenou změnou provedla agentura Nielsen Admosphere tzv. zaváděcí výzkum, do kterého se zapojilo přes patnáct tisíc domácností.

Kolik je vlastně hybridních diváků?

Podle tohoto výzkumu je 24 procent tuzemských domácností vybaveno tabletem, v 57 procentech má aspoň jeden člen domácnosti chytrý telefon, sedmdesát procent je vybaveno stolním počítačem nebo notebookem a 95 procent českých domácností, kterých je celkem zhruba 4,5 milionu, pak vlastní televizor.

Z tohoto počtu pak sedm procent využívá platformu hybridní televize HbbTV a dalších jedenáct procent má televizor připojený k internetu. Výsledných osmnáct procent představuje zhruba tři sta tisíc domácností a kolem sedmi set tisíc jednotlivců.

Z pohledu čistě televizních domácností, tedy 95 procent tuzemských rodin, jde o 22,1 procenta diváků, schopných přijímat HbbTV. Zhruba patnáct procent z nich má televizi připojenou k internetu a 8,2 procenta pak deklaruje využívání hybridní platformy…

Přečtěte si celý článek na Digizone.cz