AAGun od R2B2 již půl roku poráží blokování reklam

15.2.2016, Tiskové zprávy

Technologický inovátor R2B2 vyhodnocuje prvních šest měsíců boje proti softwarovým nástrojům na blokování reklamy. Dosavadní výsledky ukazují, že se přístup R2B2 může stát odpovědí na tuto žhavou a složitou otázku.

„Vyvinuli jsme vlastní metodiku a unikátní technologii zobrazování reklamy i na adblockovaných impresích. Pracujeme se speciálními reklamními kanály, které nám umožňují tyto imprese monetizovat,“ říká Kamil Foltin, CTO společnosti R2B2. “Projekt jsme pojmenovali AAGun – zkratka z Anti-Adblock Gun,” dodává.

Na dotaz, proč v R2B2 zvolili zrovna tento název, odpovídá Kamil Foltin: „Název AAGun je citově hodně zabarvený, jelikož téma projektu je daleko za hranicemi reklamy. Řeší především otázku základních principů Internetu. A jelikož nejsme přátelé regulací, byla pro nás techwar jedinou správnou odpovědí. A ve válce mají jména důležitou úlohu – pomáhají k vysokému nasazení.“

Právní stránka je v tomto případě složitější. Zákony nepočítají s novým digitálním světem. Začíná to u patentů a copyrightů a přes síťovou neutralitu se dostáváme až k blokování reklamy. Společnost si překotným tempem hledá nová pravidla a instituce se s problematikou teprve seznamují. Regulace pro nás ale není odpověď. Nebude spravedlivá, bude pomalá a především obtížně vymahatelná.

Ačkoliv je zde řada názorů, které volají po právním řešení celé situace, my takové řešení nepovažujeme za šťastné a smysluplné. Vznikly by tak nebezpečné precedenty, které by vedly k narušení základních principů fungování Internetu. To by se v konečném důsledku mohlo obrátit proti vydavatelům. Domníváme se, že nelze legislativně podmiňovat přijetí jedné informace současným přijetím druhé.

“Pro nás je to osobní – někdo se (nejen) nám snaží vzít práci a skrývá se za bohulibé argumenty,“ komentuje situaci CEO společnosti Martin Čelikovský a dodává: „Po dlouhých měsících vývoje a testování můžeme říci, že jsme připraveni postavit se po bok vydavatelů a vést účinnou bitvu, stejnými zbraněmi jako blokovací software. A napomoci tak k opětovné monetizaci blokovaného reklamního prostoru.“

R2B2 nabízí AAGun jako součást svého řešení pro programatické obchody s reklamou. Kromě AAGunu se společnost zabývá reklamními standardizacemi a optimalizacemi. Provozuje největší české programatické video-inventory a je průkopníkem programatické nativní reklamy. Od začátku roku realizuje, jako jedna z prvních na světě, programatický obchod s reklamou v televizi, a to se svými inovativními partnery Adform a Hybrid.