AAGun od R2B2 již půl roku poráží blokování reklam

, Tiskové zprávy

Technologický inovátor R2B2 vyhodnocuje prvních šest měsíců boje proti softwarovým nástrojům na blokování reklamy. Dosavadní výsledky ukazují, že se přístup R2B2 může stát odpovědí na tuto žhavou a složitou otázku.

„Vyvinuli jsme vlastní metodiku a unikátní technologii zobrazování reklamy i na adblockovaných impresích. Pracujeme se speciálními reklamními kanály, které nám umožňují tyto imprese monetizovat,“ říká Kamil Foltin, CTO společnosti R2B2. “Projekt jsme pojmenovali AAGun – zkratka z Anti-Adblock Gun,” dodává.

Na dotaz, proč v R2B2 zvolili zrovna tento název, odpovídá Kamil Foltin: „Název AAGun je citově hodně zabarvený, jelikož téma projektu je daleko za hranicemi reklamy. Řeší především otázku základních principů Internetu. A jelikož nejsme přátelé regulací, byla pro nás techwar jedinou správnou odpovědí. A ve válce mají jména důležitou úlohu – pomáhají k vysokému nasazení.“

Právní stránka je v tomto případě složitější. Zákony nepočítají s novým digitálním světem. Začíná to u patentů a copyrightů a přes síťovou neutralitu se dostáváme až k blokování reklamy. Společnost si překotným tempem hledá nová pravidla a instituce se s problematikou teprve seznamují. Regulace pro nás ale není odpověď. Nebude spravedlivá, bude pomalá a především obtížně vymahatelná.

Ačkoliv je zde řada názorů, které volají po právním řešení celé situace, my takové řešení nepovažujeme za šťastné a smysluplné. Vznikly by tak nebezpečné precedenty, které by vedly k narušení základních principů fungování Internetu. To by se v konečném důsledku mohlo obrátit proti vydavatelům. Domníváme se, že nelze legislativně podmiňovat přijetí jedné informace současným přijetím druhé.

“Pro nás je to osobní – někdo se (nejen) nám snaží vzít práci a skrývá se za bohulibé argumenty,“ komentuje situaci CEO společnosti Martin Čelikovský a dodává: „Po dlouhých měsících vývoje a testování můžeme říci, že jsme připraveni postavit se po bok vydavatelů a vést účinnou bitvu, stejnými zbraněmi jako blokovací software. A napomoci tak k opětovné monetizaci blokovaného reklamního prostoru.“

R2B2 nabízí AAGun jako součást svého řešení pro programatické obchody s reklamou. Kromě AAGunu se společnost zabývá reklamními standardizacemi a optimalizacemi. Provozuje největší české programatické video-inventory a je průkopníkem programatické nativní reklamy. Od začátku roku realizuje, jako jedna z prvních na světě, programatický obchod s reklamou v televizi, a to se svými inovativními partnery Adform a Hybrid.