10 milionů programaticky dostupných impresí na Slovensku

, Tiskové zprávy

Česká reklamně-technologická společnost R2B2, která se věnuje vývoji programatického nákupu reklamy na Internetu, oznámila dosažení 10 milionů dostupných impresí, které je možno nakoupit programaticky u slovenských vydavatelů.

Pro technology z Česka to zdaleka není konečný cíl, jak vysvětluje jednatel společnosti R2B2, Kamil Foltin: „Jsme rádi, že se nám daří penetrovat trh a přinášet tak novou možnost obchodování reklamy pro slovenské inzerenty a vydavatele.“

Právě mezi vydavatelské domy, které již spolupracují se společností, patří například Mafra Slovakia, a.s. nebo FUN MEDIA GROUP, a.s. „Partnerství se společností R2B2 pro nás znamená šanci na zvýšení příjmů, které nebylo doposud možné získat od slovenských klientů a agentur,“ vysvětluje členka představenstva a ředitelka odboru FUN MEDIA GROUP, Miriam Kittler. K budování sítě vydavatelů, u nichž lze nakupovat reklamu programaticky, se vyjádřil Kamil Foltin: „V České republice stavíme na své prémiové síti vydavatelů. Stejné ambice máme i na slovenském trhu.“

Stále nový obor pro slovenský trh je chápán jako velká příležitost. Podle Miriam Kittler bude podíl příjmů z programatiku tvořit 10–15 % napříč všemi médii. Ředitel digitálních médií ve společnosti Mafra Slovakia David Csino však vidí v programatice velký potenciál: „Programatická reklama na slovenském trhu roste velmi rapidně a tento vývoj bude nadále pokračovat, nakolik oproti ostatním trhům v programatické reklamě zaostáváme.“

Programatický nákup pro zadavatele s sebou nese množství výhod, mezi něž patří například stanovení vlastní ceny v online aukci, přesné cílení, kde je možno cílit na servery, konkrétní uživatele a lokace a v neposlední řadě i zpětné vyhodnocení těchto kampaní. Pro vydavatele nese programaticky koupená reklama výhody v „…optimalizaci prodaného prostoru, lepší znalost návštěvníků námi zastupovaných webů, lepší cílení kampaní, nové formáty a zkvalitnění služeb pro klienty,“ podle slov Miriam Kittler. „Určitě vidíme výhodu v automatizaci a nastavení podmínek, které jsou škálovány a jednoduše spravovány,“ dodává David Csino.

Společnost R2B2 chce na Slovensko přinést i svůj poslední produkt nazvaný Multiscreen. Multiscreen bude nabízet možnost inzerovat na všechny typy a velikosti obrazovek. Z toho plyne, že lze využít široké portfolio formátů reklamy. U videoreklamy to jsou např. Preroll, Switchroll, Outstream. Bannerová reklama je zastoupena klasickými bannery o cca 10 velikostech, Brandingem u statických formátů, u dynamických bude možno využít např. rich media. V portfoliu se taktéž nabízí i nativní reklama.

Nákup reklamních formátů probíhá přes technologickou platformu Adform DSP. Právě přes Adform lze nakoupit všechny dostupné formáty. Vybrané formáty je možno nakoupit také přes DoubleClick a další připojená DSP (Demand-Side Platform).